Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2010 >> 04 

 Mapa strony

Zamówienie:: UFK przegrywa z TFI:: Zrekompensować śmierć 

 


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Kwiecień 2010

Zobacz numer poprzedni 


 

 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Kontrowersje


Kwestia zadośćuczynień jest jedną z najbardziej drażliwych w ubezpieczeniach. Jak pisze Magdalena Barcicka, wiceprezes UFG, na s. 7, doznaną przez poszkodowanego krzywdę trudno wycenić w pieniądzu. Opierając się na dotychczasowym orzecznictwie, wskazuje elementy decydujące o wysokości zadośćuczynień. Wystarczającego orzecznictwa brakuje z kolei dla zadośćuczynień  wypłacanych na podstawie art. 446 § 4 k.c. Przepis obowiązuje bowiem dopiero od półtora roku. Ubezpieczyciele już jednak notują wiele tego typu roszczeń, o czym można przeczytać na s. 13. O stosowanej przez zakłady ubezpieczeń praktyce wobec takich spraw piszą przedstawiciele kancelarii odszkodowawczej Votum na s. 10. Z kolei o rozwiązaniach przewidzianych w systemach prawnych innych krajów można przeczytać w artykule Pawła Sikory na s. 16. Zadośćuczynienia stanowią również duże pole do popisu dla prawników. Piotr Hyrlik współpracujący z kancelarią DeBenedetti Majewski Szcześniak na s. 14 pokazuje, jakie korzyści mogą płynąć z korzystania przez ubezpieczycieli z zewnętrznej obsługi prawnej.
Dyskutowanym tematem w branży ubezpieczeniowej są również reklamy. Zwykle reklamy ubezpieczeń zbierają skrajne opinie –  są oceniane albo jako nudne, albo  kontrowersyjne. Dlaczego tak trudno przedstawić ten temat w komunikacji reklamowej pisze Natalia Załęcka z agencji DDB Warszawa na s. 18. Kampanie ubezpieczycieli są czasami również przedmiotem skarg kierowanych do Rady Reklamy. Przykłady takich spraw na s. 20 przedstawia Konrad Drozdowski. Dużym wyzwaniem nie tylko dla ubezpieczycieli jest zmiana marki. Dominika Kraśko-Białek, wiceprezes Avivy, na s. 22 pokazuje, co rebranding oznaczał dla jej firmy. Zapewnia, że proces ten nie ogranicza się do nowego szyldu i reklam.
Wiele dzieje się także w finansach ubezpieczycieli. Na wkładce w środku numeru prezentujemy wyniki poszczególnych firm za 2009 r. Zapraszamy także do lektury Rynkowych statystyk na s. 24, gdzie przedstawiamy ranking grup ubezpieczeniowych pod względem przypisu składki. Od poprzedniego zestawienia wiele się zmieniło...


Eliza Kosicka









 






 

 



Zadośćuczynienie

(temat miesiąca)

    Ile za rozstrój zdrowia? - Magdalena Barcicka, UFG

    Krzywda pod lupą – Albert Demidowski, Bartłomiej Krupa, Votum
    Kształtowanie rynku – Eliza Kosicka
    Rola prawnika – Piotr Hyrlik, DeBenedetti Majewski Szcześniak
    Zrekompensować śmierć – Paweł Sikora

Reklama ubezpieczeń
    Niewdzięczny temat – Natalia Załęcka, DDB
    W trosce o standardy – Konrad Drozdowski, Rada Reklamy
    Więcej niż nowy szyld – Dominika Kraśko-Białek, Aviva
Rynkowe statystyki

    Życiowe spadki

Doświadczenia brokera

    UFK przegrywa z TFI – Andrzej Narkiewicz, Mercer
Solvency II
     Outsourcing według dyrektywy– Piotr Czublun
Ubezpieczenia zdrowotne
    Co czeka nasz system? – Dorota M. Fal, ITmed
Ubezpieczenia OC
  
Ryzyka w branży IT – Michał Molęda, HDI-Gerling    
Podatki
    
Kto i za co odpowiada? – Mariusz Jurkiewicz, Wojciech Słomka, KPMG

Zarządzanie

     Menedżer wczoraj i dziś – Zygmunt Kostkiewicz, KUKE

     Wizja wsparta autorytetem - Krzysztof Groszyk

Ubezpieczenia komunikacyjne

     PAYD: sukcesy i porażki – Marcin Mekler, Paweł Rządziński, Sollers

Inwestycje
     Aktywni na rynku struktur – Anna Zalewska,  Analizy Online

Inne
     Kalejdoskop - Marketing partyzancki - Marcin Z. Broda

     Felieton - Dziura a sprawa polska  – Paweł Sikora
     Dział kadr - Właściciel decyduje - Eliza Kosicka
Rozkładówki

     Wyniki ubezpieczycieli majątkowych w 2009 r.

     Wyniki ubezpieczycieli życiowych w 2009 r.

       


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.