Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2010 >> 03 

 Mapa strony

Zamówienie:: Zasoby marketingowe:: Suma gwarancyjna 

 


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Marzec 2010

Zobacz numer poprzedni i następny


 

 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Kluczowe dane


Informacja stanowi jedno z najbardziej pożądanych dóbr we współczesnym świecie. Również ubezpieczyciele w swojej działalności nie mogliby się obejść bez wykorzystywania danych. Z jednej strony problem stanowi pozyskiwanie informacji. Z drugiej – właściwe zarządzanie danymi, które firma już zgromadziła. Szczególnie, że dostęp do baz danych coraz częściej mają nie tylko pracownicy towarzystw, ale też pośrednicy czy nawet klienci. Mariusz Janczewski z Comarchu, w tekście na s. 8 opisuje, jak powinny być zorganizowane systemy zarządzania bazą danych. Taki system pozwala na rozwiązywaniu wielu problemów związanych ze składowaniem, przeszukiwaniem i modyfikowaniem danych znajdujących się w bazach.
Informacje gromadzone są nie tylko na poziomie poszczególnych firm ubezpieczeniowych czy grup finansowych. Najbardziej interesujące są zbiory zawierające informacje o całym rynku. W sektorze ubezpieczeń dane takie zbiera m.in. UFG i MSWiA. W obu przypadkach najwięcej trudności nastręcza odpowiednie napełnienie baz, tak aby informacje w nich zawarte były jak najbardziej kompletne, oraz walidacja danych. O tym, jakie obwarowania prawne dotyczą możliwości pozyskiwania i przetwarzania informacji, pisze Xawery Konarski w tekście na s. 12.
W marcowym numerze sporo miejsca poświęciliśmy także ubezpieczeniom finansowym. Ten segment rynku jest o tyle interesujący, że w ostatnim okresie wiele się na nim działo. Zmiany prawne, które w istotny sposób mogą wpłynąć na funkcjonowanie gwarancji ubezpieczeniowych i ubezpieczeń kredytu kupieckiego opisuje Jacek Kukiełka, w artykule na s. 17. Z kolei, perspektywy dotyczące gwarancji kontraktowych – w obliczu trwającego boomu inwestycyjnego – przedstawia Patryk Beker z EIB na s. 19.
Ubezpieczenia komunikacyjne to temat zawsze aktualny. Tym razem eksperci z Sollersa na s. 32 opisują modele funkcjonowania systemu Pay As You Drive, stworzonego z myślą o kierowcach z grupy niskiego ryzyka. Natomiast Wojciech Rabiej z rankomat.pl w artykule na s. 35 przedstawia korzyści i zagrożenia płynące z kierowania oferty ubezpieczyciela do określonego segmentu klientów.



Anna Sitarek









 






 

 



Bazy danych

(temat miesiąca)

     Wiek informacji – Mariusz Janczewski, Comarch
     Udostępnianie danych UFG – Wojciech Bijak, Przemysław Czapliński, UFG
     Dane marketingowe – Xawery Konarski
    CEPiK do wykorzystania  – Ryszard Chyrzyńsk
, MSWiA

Ubezpieczenia finansowe
    Co nowego w prawie? – Jacek Kukiełka
    Chłonny rynek inwestycji – Patryk Beker, EIB
    Po radykalnych cięciach – Maciej Kalbus, Marcin Olczak, Marsh
PR i Marketing
    Zmiana marki – Izabela Ptaszyńska, Amplico Life
Rynkowe statystyki

    Komunikacja: agent czy direct?
    OC i AC: lojalność klientów

Doświadczenia brokera

    Potrzeby pracodawców – Anna Kober, Mercer
Ubezpieczenia komunikacyjne
    Płać, ile jedziesz – Marcin Mekler, Paweł Rządziński, Sollers
    Oferta pod klienta – Wojciech Rabiej, rankomat.pl
Podatki
    
Zmiany w VAT – Aleksandra Bońkowska, KPMG

Solvency II
     Nie tylko kapitał – Piotr Czublun

Ubezpieczenia OC    

     Suma gwarancyjna – Michał Molęda, HDI-Gerling

Ubezpieczenia rolne
   
Uprawy pod ochroną – Andrzej Janc, Concordia

 

Zarządzanie
    
Skuteczny menedżer - Krzysztof Groszyk

Inwestycje
     Aktywa UFK znowu rosną – Tomasz Publicewicz,  Analizy Online

Inne
     Kalejdoskop - Kiedy ziemia drży - Marcin Z. Broda

     Felieton - Dziura a sprawa polska  – Paweł Sikora
     Dział kadr - Panta rhei - Eliza Kosicka
Rozkładówki

     Upadłości na świecie

     Upadłości w Polsce

       


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.