Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2011 >> 12 

 Mapa strony

Zamówienie 

 


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Grudzień 2011

Zobacz numer poprzedni i następny


 

 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Publicity



Wiedza Polaków na temat ubezpieczeń ochrony prawnej nadal jest bardzo niska. Produkty takie ma ok. 1% społeczeństwa.  Ochrona prawna najczęściej stanowi element pakietu ubezpieczeniowego, dlatego klienci często nie mają świadomości posiadania takiej ochrony. A w konsekwencji – nie korzystają z tego produktu. Szymon Budzisiak z D.A.S. na s. 8, pokazuje, że niska świadomość nie dotyczy tylko Polaków, ale też np. Brytyjczyków. Na drugim biegunie są za to kraje z niemieckiego kręgu kulturowego. Joanna Namerła z Concordia Ubezpieczenia na s. 10 wskazuje, jakie korzyści mogą nieść produkty ochrony prawnej dla klientów. Z kolei Robert Szywalski z Coris Lex Services na s. 12 pokazuje zalety dla ubezpieczycieli. Podkreśla, iż jest to produkt bardzo plastyczny, dostosowujący się do postawionych przed nim zadań. Ważnym, jeśli nie najważniejszym, aspektem jest likwidacja szkód. Bartłomiej Janyga na s. 16 opisuje, na czym polega specyfika likwidacji szkód z ubezpieczeń ochrony prawnej. Potencjał ubezpieczeń ochrony prawnej dostrzegły też zawody prawnicze, m.in. Naczelna Rada Adwokacka (s. 14).

Drugim tematem głównym tego numeru „Miesięcznika Ubezpieczeniowego” jest public relations. Marcin Tarczyński z PIU na s. 18 pokazuje, na czym polega PR, dlaczego jest ważny i jak unikać błędów w relacjach z mediami. Jak pisze Anna Skusiewicz z Uniqa International na s. 20, w Polsce osoby zajmujące się PR-em wykorzystują narzędzia i metody porównywalne do innych krajów europejskich. Jednak ze względu na nadal niskie zaufanie społeczeństwa do ubezpieczeń w naszym kraju, piarowcy muszą mieć na względzie ważne zadanie, jakim jest edukacja. Edukacja jest też ważnym obszarem w komunikacji korporacyjnej w firmie ubezpieczeniowej, o której można przeczytać na s. 23.

Na nadchodzący Nowy Rok życzymy więc całej branży przede wszystkim większego zaufania klientów.



Eliza Kosicka










 






 

 



Ochrona prawna

(temat miesiąca)

     Potrzebna edukacja – Szymon Budzisiak, D.A.S.
     Wartość dodana – Joanna Namerła, Concordia
     Polisa LEGO – Robert Szywalski, Coris Lex Services
     Luksus czy konieczność? – Monika Strus-Wołos, Naczelna Rada Adwokacka
     Likwidacja szkód – Bartłomiej Janyga,

Public relations
    
Wszyscy jesteśmy piarowcami – Marcin Tarczyński, PIU
     Europejskim okiem – Anna Skusiewicz, Uniqa
     Po co agencja? – Wojciech Wężyk, Marcin Uske, Brandscope
     Korporacja od wewnątrz – Marek Baran
, Link4
Ubezpieczenia we Francji
    
Umowa ubezpieczenia – Lucien Peczynski, Copernic Avocats
Prawo
    
Płeć a składki – Piotr Czublun, Ewa Strzoda, Czublun Trębicki

Ubezpieczenia zdrowotne
    
Rezerwy w zdrowotnych – Marcin Zwara
Podatki
   
 
Transakcje REPO/SBB – Tomasz Bernaciak, Jakub Flejszar, KPMG
Ubezpieczenia OC
    
Problem z czystymi stratami – Maria Tomaszewska-Pestka, LabRisk
Likwidacja szkód
    
Likwidacja szkód kolejowych – Szymon Wysocki, Crawford
Finanse
    
Prawdopodobieństwo subiektywne – Mirosław Szreder
Zarządzanie ryzykiem
    
Wstęp do SZR – Rafał Rudnicki, Risk Logic
Okiem językoznawcy
    
Stylistyka – Radosław Pawelec
Inne
  
  
Dział kadr - Powołania, odwołania – Eliza Kosicka
     Kalejdoskop - Państwo po ćwierci – Marcin Z. Broda
     Felieton - Lęki powszednie – Paweł Sikora
Rozkładówki
    
Wnioski Rzecznika Ubezpieczonych do Sądu Najwyższego
     Życzenia


 

 


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.