Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2011 >> 02 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Luty 2011

Zobacz numer poprzedni 


 

 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Dylematy



Ubezpieczenia to nie tylko produkty, ale również ich dystrybucja. W Polsce dominującym kanałem sprzedaży jest, i pewnie jeszcze długo będzie, sieć agentów ubezpieczeniowych. Problemom związanym z zarządzaniem siecią sprzedaży poświęciliśmy temat główny lutowego numeru Miesięcznika. Robert Zając i Anita Makowska z HDI Asekuracja na s. 13 zapewniają, że sprzedaż to przede wszystkim ludzie. Jak pokazują kolejne artykuły, potrzebują oni uwagi i wsparcia z różnych stron. Jedną z takich potrzeb są szkolenia. Jak ważna jest wiedza i jak przekazać ją agentom pisze na s. 12 Danuta Rocławska, szefowa Sopockiego Instytutu Ubezpieczeń.  Wsparciem dla sprzedawców są także systemy IT, które muszą elastycznie przystosowywać się do bieżących oczekiwań i wymagań rynku. Wreszcie niezbędna jest odpowiednia motywacja, również finansowa. O dylematach związanych z systemami prowizyjnymi pisze Tomasz Gaj (s. 8). Z kolei na s. 10 Arkadiusz Bednarski przekonuje, że motywacja to nie tylko pieniądze.
Z pieniędzmi może się wiązać również drugi temat opisywany szeroko w Miesięczniku. Kary wymierzane przez UOKiK są coraz większe. Ubezpieczyciele powinni więc po raz kolejny przejrzeć swoje OWU pod kątem zapisów, które mogłyby być uznane za klauzule abuzywne. Aldona Wnęk z CMS Cameron McKenna na s. 21 zwraca uwagę, że jednym z faktorów ryzyka prawnego dla ubezpieczycieli mogą być ryzyka związane z abuzywnością postanowień wzorców umownych w długoterminowych umowach ubezpieczenia. Z rejestrem klauzul niedozwolonych wiąże się wiele wątpliwości. Piszą o nich Joanna Bojko i Agata Biernacka z Nordei  (s. 23), a także Jakub Nawracała z Concordii (s. 19). O klauzulach, które jednak przez sądy nie zostały uznane za abuzywne, pisze Piotr Czublun (s. 16)
Zachęcam również do lektury działu Produkty. Tym razem zostały pokazane ubezpieczenia BI, zarówno od strony ubezpieczycieli, jak i klienta oraz likwidatorów.



Eliza Kosicka









 






 

 



Zarządzanie siecią

(temat miesiąca)

     Prowizyjne dylematy – Tomasz Gaj
     Jak motywować? – Arkadiusz Bednarski, Top Training
     Wiedza podstawą – Danuta Rocławska, SIU
     Sprzedaż to ludzie – Robert Zając, Anita Makowska, HDI Asekuracja

      I-przyszłość agenta – Marek Chmielecki, Maciej Łukawski, Atena

Klauzule abuzywne  

    (Nie)abuzywne – Piotr Czublun, Kancelaria Prawna Czublun Trębicki
    Wadliwe regulacje – Jakub Nawracała, Concordia
    Główne świadczenia stron – Aldona Wnęk, CMS Cameron McKenna
    „Szkodliwe” klauzule – Joanna Bojko, Agata Biernacka, Nordea

Doświadczenia brokera

      Zaangażowanie pracodawcy - Marcin Kowalski, Mercer

Ubezpieczenia na życie
   
  Efektywny system – Tomasz Jagła, Klaudiusz Klobuch, PwC

Zarządzanie procesami

     Głos klienta – Wojciech Książkiewicz, RGA

Ubezpieczenia OC

     Product recall – Michał Molęda, Paweł Bogucki, HDI Asekuracja

Podatki
    Potrącenie kosztów a przychód – Aleksander Wilner, KPMG

Ubezpieczenia komunikacyjne
    Dużo czy mało? – Sława Cwalińska-Weychert

Produkty - BI

     Mądrzy po szkodzie – Sylwia Wedziuk
     Kluczowe ubezpieczenie – Małgorzata Bobrek, PKN Orlen
     Dane najważniejsze – Eliza Kosicka
Inwestycje
   
UFK znów na plusie – Anna Zalewska, Analizy Online

Inne
     Dział kadr - Chwila oddechu - Sylwia Wedziuk

     Kalejdoskop - Smoleński standard - Anna Sitarek

     Felieton -Wirtual-broker – Paweł Sikora
Rozkładówki
     Ubezpieczenie przerw w działalności   

     Ubezpieczenia na życie w Europie w latach 2000-2009



Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.