Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2009 >> 12 

 Mapa strony

Zamówienie:: Gorsze wyniki:: Na bazie indeksu 

 


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Grudzień 2009

Zobacz numer poprzedni i następny


 

 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Wizerunek


Grudniowy numer tradycyjnie poświęcamy ubezpieczeniom komunikacyjnym. Tym razem patrzymy na ten obszar zarówno pod kątem pojawiających się nowych projektów, jak i od strony konkurencji rynkowej.
W ostatnim czasie w środowisku ubezpieczeniowym wiele mówi się o systemie bezpośredniej likwidacji szkód. Ma on być jednym z czynników sprzyjających ujednoliceniu procesu likwidacji szkód komunikacyjnych w Polsce. Katarzyna Lewandowska i Radosław Bedyński z Komisji Ubezpieczeń Komunikacyjnych PIU na s. 9 piszą, dlaczego warto rozważyć wprowadzenie takiego rozwiązania. Przywołują przy tym przykłady innych krajów, które mają już doświadczenia w bezpośredniej likwidacji. Wciąż nie do końca wykorzystanym przez rynek źródłem są dane gromadzone w Ośrodku Informacji UFG. Dr Grażyna Sordyl z Funduszu na s. 12 wskazuje, że dla ubezpieczycieli interesujące byłyby np. informacje dotyczące kwalifikacji szkodowości, określające liczbę i częstotliwość szkód czy umożliwiające identyfikację działań przestępczych. Jednak dużym problemem pozostaje jakość danych przekazywanych przez firmy ubezpieczeniowe.
Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością. Ubezpieczyciele prześcigają się np. w oferowaniu zniżek swoim klientom. O tym, jakich odbiorców preferują, pisze Anna Sitarek na s. 16. Niestety, rosnąca konkurencja wpływa na wyniki rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Wojciech Rabiej z rankomat.pl na s. 14 wyjaśnia, dlaczego należy spodziewać się podwyżek stawek.
Dla całego sektora ubezpieczeniowego wyzwaniem jest wypracowanie pozytywnego wizerunku. Andrzej Godewski z Weber Shandwick (s. 18) uważa, że ubezpieczyciele nie próbują podejmować z klientem dialogu o bezpieczeństwie finansowym jego i jego rodziny. Być może jedną z możliwości poprawy wizerunku jest wprowadzanie przez firmy zasad CSR, które omawiają Natalia Ćwik i Natalia Gozdowska z Forum Odpowiedzialnego Biznesu na s. 20. Jak wygląda praktyczne wsparcie ubezpieczycieli, można przeczytać na s. 21.
Wszystkim ubezpieczeniowcom z okazji Świąt oraz Nowego Roku, życzymy, aby o branży mówiło się w samych superlatywach!



Eliza Kosicka









 






 

 



Ubezpieczenia komunikacyjne
(temat miesiąca)
     Likwidacja bezpośrednia –

                        Katarzyna Lewandowska, Radosław Bedyński, PIU
     Wykorzystać bazy – Grażyna Sordyl, UFG
     Gorsze wyniki – Wojciech Rabiej, rankomat.pl
     Oby taniej - Anna Sitarek

Wizerunek ubezpieczeń

     Branża dla wtajemniczonych – Andrzej Godewski, Weber Shandwick
     Społecznie zaangażowani – Natalia Ćwik, Natalia Gozdowska, FOB
     Komu pomóc? – Eliza Kosicka

Outsourcing
     Elementy dobrej umowy – Piotr Czublun
Podatki
     Opodatkowanie składek – Wiesława Ksycka, Rafał Szafraniec, KPMG

Ubezpieczenia zdrowotne
   
Prywatny szpital  – Dorota M. Fal, ITMed

Doświadczenia brokera

     Grupówka dziś i jutro – Maciej Glajcher, Mercer

Ubezpieczenia rolne

     Na bazie indeksu - Monika Kaczała, UE

Ubezpieczenia majątkowe

     Trudne górnictwo – Wojciech Piłat, Fincon

Ubezpieczenia OC
     Start biegu przedawnienia  – Michał Molęda, HDI-Gerling

Rynek

     Nic nowego? - Klaudiusz Klobuch, Bartosz Krawczyk, Deloitte

Słowniczek
     Reasekuracja proporcjonalna, cz. 2  – Bernard Kucharski
Zarządzanie
     Cel jako punkt wyjścia - Krzysztof Groszyk
Inwestycje
     Regularne inwestowanie, cz. 10 – Ewelina Rączka, Analizy Online

Konferencje

     Specyfika dużych ryzyk - Marcin Z. Broda
Inne
     Kalejdoskop - Bez optymizmu - Marcin Z. Broda
     Felieton - Skorzystać z 1,5 mln euro  – Paweł Sikora
     Dział kadr - Wszędzie zmiany - Eliza Kosicka
Rozkładówki

     Cargo na skróty

       


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.