Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2015 >> 03 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Marzec 2015

Zobacz numer poprzedni następny


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



Ciągła zmiana

Wszędzie widać zmiany. Ubezpieczyciele powtarzają, że zmieniają, poprawiają, modernizują. Powodów do zmian jest wiele – rosnąca konkurencja, oszczędności, wojna cenowa czy – z drugiej strony – coraz twardsze wymogi regulatorów. Pomijając przyczyny, komunikat na zewnątrz wychodzi jeden: „zmieniamy się z myślą o kliencie”. A obszarów zmian jest wiele. Katarzyna Grzywaczewska z Liberty na s. 5 zwraca uwagę na rozwiązania „szyte na miarę”, większą personalizację oferty, dostosowaną do potrzeb, a także wykorzystanie wszelkich rozwiązań komunikacji z klientem. Wiele zmian proklienckich widać też w likwidacji szkód, o czym pisze Grzegorz Kulik z Uniqi na s. 6. To m.in. pojazd zastępczy, BLS, ułatwienia w zgłaszaniu szkody i skrócenie procesu jej likwidacji. Wszędzie coraz większą rolę odgrywa technologia. Tomasz Kotecki i Sylwester Dmowski z Sollers na s. 8 przekonują, że nie ma przyszłości bez nowych technologii i już żadna firma nie może pozwolić sobie, aby pozostać w tyle. Ważną kwestia przy wprowadzaniu zmian jest spójna komunikacja. Ambasadorami zmian wszak nie są tylko zarządy firm. Ale też, a może przede wszystkim, pracownicy, o czym w tekście Roberta Szywalskiego na s. 10.

Zmieniać się może także rynek ubezpieczeń na życie. Pomijam tu temat-rzekę unit-linków. Ale wielu ubezpieczycieli deklaruje, że chciałoby wejść mocniej w ubezpieczenia ochronne. Paweł Lizak z Avivy na s. 12 pokazuje najpopularniejsze umowy dodatkowe w ubezpieczeniach na życie. Zastanawia się również nad ewentualnymi skutkami proponowanego na poziomie europejskim zakazu dystrybucji produktów powiązanych. Jak budować produkty ubezpieczeń na życie, jakie opcje dodatkowe stosować, jak oceniać ryzyko i unikać antyselekcji pisze Arkadiusz Barszcz na s. 14. Joanna Łąka-Wałach i Paulina Trzaskowska-Tur z Generali na s. 17 przyglądają się opcjom w ubezpieczeniach grupowych.


Eliza Kosicka



 








 




 








Dział kadr

   Europejsko – Ida Krzemińska-Albrycht

UBEZPIECZYCIEL ZMIENIA SIĘ DLA KLIENTA
(temat miesiąca)
  
Bliżej klienta... – Katarzyna Grzywaczewska, Liberty Ubezpieczenia
   Zmiany proklienckie w likwidacji szkód – Grzegorz Kulik, Uniqa

   Nie ma przyszłości bez nowych technologii – Tomasz Kotecki, Sylwester Dmowski, Sollers Consulting

   Między prezesem a agentem – Robert Szywalski

Ridery w życiówce

   Razem czy osobno? – Paweł Lizak, Aviva

   W hipermarkecie ubezpieczeń – Arkadiusz Barszcz, Pocztowe Życie

   Ridery po polsku – Joanna Łąka-Wałach, Paulina Trzaskowska-Tur, Generali

UE

   Regulacja PRIIPs – Marcin Kawiński, SGH

Prawo

   Houston, (chyba) mamy problem – Piotr Czublun, Czublun Trębicki

Dane osobowe

   Zmiany ustawy o ochronie danych osobowych – Paweł Litwiński, Barta Litwiński

Bazy danych

   Historia kredytowa ubezpieczającego – Małgorzata Ślepowrońska, Kamil Gala, Karolina Kolak, UFG

Nietypowe ryzyka

   Podróże służbowe – Tomasz Rynkiewicz, ACE

Ubezpieczenia OC

   Czyste straty finansowe, cz. 1 – Maria Tomaszewska-Pestka, LabRisk.pl

Okiem brokera

   Mały remont, duży kłopot – Anna Szadkowska, Akma-Brokers

Perspektywa klienta

   Przedsiębiorco, ubezpiecz się sam – Wojciech Dzięcioł

HR

   Misplacement – Karolina Korzeniewska, Antal Banking & Insurance

Produkty

   Innowacje – Tomasz Gaj, Risk Partner

Zarządzanie zmianą

   Zaufanie do szefa – teoria czy praktyka biznesu? – Andrzej Śmiech, Śmiech & Partners

Ubezpieczenia zdrowotne

   Sieć placówek - medycznych, cz. 2 - Witold Paweł Kalbarczyk

Okiem językoznawcy

   Termin - Radosław Pawelec, UW

Felieton

  
Jedenasta plaga - Paweł Sikora

Rozkładówki

   Euro Health Consumer Index 2014

  

   

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.