Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2017 >> 03 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Marzec 2017

Zobacz numer poprzedni następny


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



Okno na świat

W poszukiwaniu inspiracji i pomysłów warto czasem wyjść poza nasze – dobrze znane – podwórko. Nowe rozwiązania z innych rynków oczywiście nie zawsze sprawdzają się w naszych realiach. Ale trzeba nadążać za zmianami i wprowadzać innowacje, bo kto nie próbuje, stoi w miejscu. A w ubezpieczeniowym świecie trochę się dzieje. Od kilku miesięcy gorące emocje wywołuje Lemonade, spółka technologiczna z USA sprzedająca ubezpieczenia. O wynikach pierwszego kwartału działalności pisze Shai Wininger, prezes i współzałożyciel, na s. 6. Również o technologii, ale w kontekście ubezpieczeń komunikacyjnych, piszą Andrea Keller i Fabian Transchel ze Swiss Re na s. 9. A warto podpatrywać, bo jak pisze na s. 13 Ryszard Dyszkiewicz, dyrektor IT centrali grupy VIG w Austrii, w Europie mówi się o innowacjach w polskiej bankowości. A o polskich ubezpieczeniach cicho. O wyzwaniach polskiego rynku z kolei piszą Elisabeth Stadler, prezes VIG, oraz Wolfgang Kindl, prezes Uniqa International, na s. 20. Przed implementacją dyrektywy IDD warto przyjrzeć się, jak zawód brokera ubezpieczeniowego wygląda w innych krajach europejskich (Joanna Suszczyk, Willis Towers Watson, na s. 15). Artur Grześkowiak, prezes Marsha, pokazuje z kolei globalne ryzyka i ich postrzeganie przez firmy (s. 21). Jednym z takich ryzyk jest ryzyko sprzeniewierzenia, o którym pisze Marek Stanisławski z Allianz Global Corporate & Speciality na s. 18. A jak polityka może wpływać na ubezpieczenia – o tym w tekście Marcina Masnego na s. 23. Ze świata dotarły do nas również social media. O możliwości ich wykorzystania w ubezpieczeniach piszą Justyna Szafraniec z Generali na s. 32 oraz Piotr Habasiński z Brandscope na s. 26. Z kolei Stefania Stuglik z rankomat.pl w artykule na s. 25 pokazuje wyzwania stojące przed porównywarkami w Polsce.


Eliza Kosicka




 






 




 


Dział Kadr
   Powiew świeżości czy siła doświadczenia –
      Ida Krzemińska-Albrycht
W mojej opinii
  
W poszukiwaniu impulsu – Grzegorz Buczkowski,
      TUW SKOK, AMICE
ŚWIAT
(temat miesiąca)
   Pierwszy kwartał Lemonade – Shai Wininger, Lemonade
   Zmiany w komunikacji – Andrea Keller, Fabian Transchel,
      Swiss Re Automotive Solutions
   Liderzy innowacji? – Ryszard Dyszkiewicz, VIG
   Broker – czy w Polsce robi się to inaczej? – Joanna Suszczyk,
      Willis Towers Watson
   Prosty fraud i zacięta konkurencja – Marek Stanisławski,
      Allianz Global Corporate&Speciality
   Z perspektywy centrali – Elisabeth Stadler, VIG,
      Wolfgang Kindl, Uniqa International
   Wyzwania w zarządzaniu ryzykiem – Artur Grześkowiak, Marsh
   A wszystko przez ubezpieczeniowców – Marcin Masny,
      Laboratorium Strategii
  Interner
   Porównywarki – wyzwania i szansy – Stefania Stuglik, rankomat.pl
   Cyberkomunikacja – Piotr Habasiński, Brandscope
  
Social media – Justyna Szafraniec, Generali
Szkody osobowe
 
Szkody osobowe – Rewolucja – Zdzisława Cwalińska-Weychert, UFG
Szkody zagraniczne
  
Kto odpowiada za Berlin? – Łukasz Piechula, InterEurope
Prawo
  
Spółka jako konsument? – Izabela Szpyt, Przemysław Szałański,
     
Szpyt Kancelaria Prawna
  
Wykładnia OWU – Andrzej Załęski, Kancelaria BMSP
Ochrona danych
  
Prawo do bycia zapomnianym – Paweł Litwiński,
      Kancelaria Barta Litwiński
 
Ubezpieczenia OC
  
Zasada ryzyka – niby prosta, a jakże trudna –
      Maria Tomaszewska-Pestka
, LabRisk.pl
IT

   Agent przyszłości – Paweł Jakubik
, Microsoft
Zarządzanie zmianą
  
Gry psychologiczne w organizacji – Andrzej Śmiech,
      Śmiech&Partners
 Okiem językoznawcy
  
Załączniki, aneksy i klauzule - Radosław Pawelec, UW
Felieton
 
A jednak niekiedy pieniądze śmierdzą... – Paweł Sikora

Rozkładówki

  
Ubezpieczenia komunikacyjne w Polsce
   Ubezpieczenia komunikacyjne - Polska na tle Europy

 


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.