Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2017 >> 01 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Styczeń 2017

Zobacz numer poprzedni następny


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



Sprzedaż

Jak bardzo istotna jest sprzedaż, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, nie trzeba nikogo przekonywać. Szczególnie na konkurencyjnym rynku, zmieniających się oczekiwaniach klientów, każdy szuka sposobu na dotarcie do odbiorców swoich produktów czy usług. Dlatego też w 2017 r. w „Miesięczniku Ubezpieczeniowym” wiele uwagi poświęcimy sprzedaży i kanałom dystrybucji.
Zaczynamy od roli sprzedaży w zakładzie ubezpieczeń. Według Piotra Kardy, członka zarządu InterRisk, na s. 9, sprzedaż zawsze musi współpracować z innymi działami – przede wszystkim produktem, marketingiem i IT. Wszak sprzedaż to praca zespołowa – pisze Robert Szywalski z DAS na s. 20. Zarówno Piotr Karda, jak i Krzysztof Skarbek z Uniqi na s. 11, wskazują także główne mechanizmy, którymi rządzi się polski rynek ubezpieczeń majątkowych. Z kolei o sprzedaży ubezpieczeń życiowych pisze Piotr Głowski, wiceprezes Avivy, na s. 7, pokazując wagę współpracy na linii klient – agent ubezpieczeniowy. O relacjach pośredników z klientami, ale również z ubezpieczycielami pisze Michał Kwasek, członek zarządu ANG. Wojciech Rabiej na s. 18 przypomina, że sprzedaż może być doskonale wsparta przez dane i analizy. Sprzedaż ubezpieczeń to również poszukiwanie nowych kanałów dystrybucji – o ubezpieczeniach online w Europie piszą Johannes Ospald i Jörg Finsinger na s. 15.
Ubezpieczyciele szukają również pomysłów na ubezpieczenia grupowe. Konrad Zakrzewski z Axy na s. 24 przestrzega jednak przed próbą zdobywania rynku poprzez obniżanie stawek niebezpieczne odstępstwa od reguł biznesowych. Michał Jakubowski z Nationale-Nederlanden na s. 26 pokazuje ubezpieczenia grupowe jako jedną z form benefitów dla pracowników.  Przyglądamy się również grupom otwartym od strony prawnej (Andrzej Załęski z Kancelarii BMPS na s. 34). Warto także przeczytać, jakie podejście do ubezpieczeń grupowych prezentują multiagencje (s. 32).


Eliza Kosicka



 






 




 


Dział Kadr
   Brokerska końcówka roku – Ida Krzemińska-Albrycht
W mojej opinii
  
Zmiany, zmiany – Paweł Ziemba, Vienna Life
SPRZEDAŻ RZĄDZI
(temat miesiąca)
   W sprzedaży rządzi klient – Piotr Głowski, Aviva
   Bez wyłączności – Piotr Karda, InterRisk
   Zaufanie zbudujemy jakością, a nie ceną – Krzysztof Skarbek,
      Uniqa
   Pewna i stała tylko zmiana – Michał Kwasek, ANG
   Ubezpieczenia online w Europie – Johannes Ospald, Mount Onyx,
      Jörg Finsinger, Uniwersytet Wiedeński, Uniwersytet Modul
   Serce i umysł – Wojciech Rabiej
   Być jak Robert Lewandowski – Robert Szywalski, DAS
   Agenci się boją – Marcin Z. Broda
Ubezpieczenia grupowe
   Jak rosnąć rentownie? – Konrad Zakrzewski, Axa Życie
   Benefity dla pracowników – Michał Jakubowski,
      Nationale-Nederlanden
  
Grupówki u multiagentów – Leszek Osiewacz,Unilink Życie,
      Dagmara Ogrodowska, Ubezpieczenia od A do Z, Wacław Migacz,
      Alwis & Secura, Artur Pakuła, Arrant
  
Indywidualne ubezpieczenia grupowe – Andrzej Załęski, BMSP
Szkody osobowe
   Szkody osobowe – Reaktywacja – Zdzisława Cwalińska-Weychert, UFG
Bancassurance
   Kierunek stabilność – Grzegorz Kaliszuk
, Allianz
Prawo
   Sprzedaż ubezpieczeń konsumentom a raport RF –
      Paweł Barta, Kancelaria Barta Litwiński
Podatki

   Przychody nierezydentów – Szymon Sokal, Aleksandra Bembnista, PwC
UFG
   Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – Małgorzata Ślepowrońska,
      Wojciech Bijak, Wojciech Majewski, UFG
HR
   Nowy rok na rynku pracy – Sebastian Sala, Antal
Zarządzanie zmianą
   Skuteczne delegowanie – Andrzej Śmiech
, Śmiech&Partners
Okiem językoznawcy
   Uszczerbek – Radosław Pawelec, UW
Felieton
   Prywatny cyberdetektyw – Paweł Sikora

Rozkładówki

  
Szkody osobowe w danych OI UFG
   
   

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.