Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2015 >> 01 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Styczeń 2015

Zobacz numer poprzedni następny 


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Klient

Klient w centrum uwagi. To hasło w ostatnich miesiącach przewijało się we wszelkich wystąpieniach i deklaracjach ubezpieczycieli. To myśl o kliencie była – zgodnie z zapewnieniami – przyczyną poprawy i nowych procesów, i procedur, tworzenia produktów czy nawet w jakimś stopniu zmian organizacyjnych wewnątrz firm.

Klientowi usług ubezpieczeniowych będziemy poświęcać wiele miejsca przez cały rok również w „Miesięczniku Ubezpieczeniowym”. Zaczynamy od definicji klienta. Jarosław Bartkiewicz, prezes Axy Życie, na s. 7 zwraca uwagę na konieczność zapewnienia harmonii w relacji ubezpieczyciel–pośrednik–klient. Jak podkreśla Barbara Stachowicz z Ergo Hestii na s. 9, klientem ubezpieczyciela nie jest tylko ten, kto zapłacił składkę, ale również poszkodowany. Pokazuje, na przykładzie Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym sopockiego ubezpieczyciela, że zaopiekowanie się poszkodowanym to nie tylko wypłata pieniędzy. Aby satysfakcję klienta z usług danej firmy stale poprawiać, trzeba najpierw wiedzieć, jak ją badać i mierzyć. Jedną z metod jest Metoda Net Promoter Score, o której pisze Dariusz Kupiecki z Allianz na s. 9.

Oczywiście nie można zapominać, że wiele proklienckich zmian na rynku to efekt również działań regulatorów. Czy to kar nakładanych przez UOKiK, czy wydawanych w różnej formie zaleceń KNF. Przykładem jednego z tych ostatnich są Wytyczne dotyczące dystrybucji ubezpieczeń. Mimo iż mają one być wdrożone do 31 marca 2015 r., nadal wiele zapisów Wytycznych budzi wątpliwości. Andrzej Gładysz na s. 11 zwraca szczególną uwagę na wytyczną 1.6. Jakub Ziemba i Paweł Machulak z Pocztowego na s. 16 piszą o Wytycznych w kontekście zapobiegania missellingowi. A Monika Kozłowska i Piotr Czublun z kancelarii Czublun Trębicki na s. 14 zastanawiają się nad przyszłością modelu umów grupowych w kontekście Rekomendacji U i Wytycznych.

Początek roku nastraja również do podsumowań poprzednich 12 miesięcy. A że na rynku wiele się działo, zapraszamy do lektury.


Eliza Kosicka



 








 






 

 






Dział kadr
  
Na szczycie - Ida Krzemińska-Albrycht

KLIENT - DEFINICJA
(temat miesiąca)
  
Harmoniczna triada - Jarosław Bartkiewicz, Axa Życie
   Klient, czyli ten, który znaczy - Barbara Stachowicz, Ergo Hestia

   Badania klientów - Dariusz Kupiecki, Allianz

Wytyczne ws. dystrybucji

   Załamanie sprzedaży w życiówce? - Andrzej Gładysz

   Grupówki a ograniczenia regulatora - Monika Kozłowska, Piotr Czublun, Czublun Trębicki

   Zaradzić missellingowi - Jakub Ziemba, Paweł Machulak, Pocztowe TUW

Podsumowania, prognozy

   Wichry wojny - Grzegorz Szwejser, Michał Michnowicz, Aspergo

   Likwidacja się zmienia - Marcin Kapuściński, Eksperci NEMU

   Odchodzące zaufanie - Marcin Z. Broda

   Lepsze jutro było wczoraj - Marcin Krzykowski, Dawid Radwan, Milliman

   Pod znakiem Rekomendacji U - Norbert Jeziolowicz, ZBP

  
Z perspektywy headhuntera - Karolina Korzeniewska, Antal Banking & Insurance

BLS

   Modele rozliczeń szkód - Wojciech Bijak, Krzysztof Hrycko, Stanisław Garstka, UFG

Solvency II

   Zapanować nad Solvency II - Łukasz Marczyk, Marek Molisz, Accenture

Okiem brokera

   OC architekta i inżyniera - Nina Olbrych-Tajer, Akma-Brokers

Ubezpieczenia OC

   OC, czyli CO - Maria Tomaszewska-Pestka, LabRisk.pl

Narzędzia płatnicze

   Płatności w ubezpieczeniach - KrystianWesołowski, Blue Media

Ubezpieczenia zdrowotne

   Poważne choroby - Witold Paweł Kalbarczyk

Okiem językoznawcy

   Ubezpieczeniowe skutki i wyniki - Radosław Pawelec, UW

Felieton

  
Kominiarz i szczęście - Paweł Sikora

Rozkładówki

   Rynek ubezpieczeń po 3 kwartałach 2014 r.

   Klienci o ubezpieczycielach


   

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.