Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2014 >> 07/08 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Lipiec/Sierpień 2014

Zobacz numer poprzedni następny


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Lojalność



Czy w dzisiejszej rzeczywistości można mówić o jakiejkolwiek lojalności? Czy w biznesie jest na to miejsce?
Czy zasypywany konkurencyjnymi ofertami klient może jeszcze być lojalny?Czy przy przetasowaniach na rynku lojalny jest pracownik? Czy wreszcie istnieje lojalny pośrednik, o którego wszyscy walczą?
Najwięcej do tej pory mówiło się chyba o postawach klienta i działaniach ubezpieczycieli, jak go zatrzymać. Jak pisze Krystian Wesołowski z Blue Finance na s. 13 nie zawsze jednak o swoim kliencie ubezpieczyciel pamięta. Jeśli już, to zwykle w takich przypadkach jak: przypomnienie o spóźnionej racie składki, propozycja nowego produktu czy kontynuacji ubezpieczenia. Programów lojalnościowych jest niewiele, ale są. Warto przeczytać, jak powinien wyglądać taki program, aby był skuteczny. Mniej za to mówi się o lojalności pośredników. Jednak po okresie wojny o pośrednika taka refleksja będzie musiała prędzej czy później się pojawić. Anna Niewiadomska i Anna Grykin z Link4 na s. 7 patrzą na kwestię lojalności agenta od strony prawnej i ubezpieczyciela. Jednak lojalność to nie tylko zapisy zawartej umowy. To również, a może przede wszystkim, relacje i jasne zasady, o czym pisze – od strony multiagencji – Arkadiusz Świercz z Consultii na s. 9. Jak przekonuje prof. UAM dr hab. Marcin Orlicki na s. 5, lojalność na dłuższą metę przynosi wiele korzyści. Jeśli nie pieniądze, to przynajmniej spokój. Obecne wakacje to czas gorący – szczególnie dla prawników – nie tylko z powodu pogody. Kolejne wytyczne Komisji Nadzoru Finansowego, niezmiennie kwestie klauzul abuzywnych czy przygotowania do Solvency II. O tym również przeczytacie Państwo w obecnym numerze „Miesięcznika Ubezpieczeniowego”.


Eliza Kosicka



 








 






 

 

 


Dział kadr

Status quo – Eliza Kosicka

LOJALNOŚĆ
(temat miesiąca)
  
Lojalność w ubezpieczeniach – Marcin Orlicki, UAM Poznań
   Lojalność agenta – Anna Niewiadomska, Anna Grykin, Link4
   Podstawą relacje długofalowe – Arkadiusz Świercz, Consultia

   Lojalność w kredycie – Karolina Korzeniewska, Antal Banking & Insurance
   Cukiereczek dla klienta – Krystian Wesołowski, Blue Finance

Bancassurance
   Ubezpieczyciel w banku spółdzielczym – Jacek Wakulski, Europa Życie
Szkody osobowe
  
System HBT Index opis standardu – Waldemar Truszkiewicz, HBT Polska
Prawo
  
Prawotwórcze ambicje KNF – Cezary Chułek, Czublun Trębicki
Klauzule abuzywne
  
Prawomocność klauzuli wpisanej do rejestru, cz. 1 – Monika Biełasiewicz-Fuszara, Aldona Wnęk, Open Life
   Ograniczenia swobody określania zakresu ochrony – Mirosław Drzewicki

Solvency II

   Audyt wewnętrzny – Monika Rosa, PIU

   Pierwsze sprawozdanie wg Solvency II, cz. 1 – Katarzyna Kędziora, Audit&Consulting Services

Okiem brokera

   OC przewoźnika drogowego – Janusz Majos, Akma-Brokers

Likwidacja szkód
  
OC zakładów energetycznych – Karolina Marusińska, Eksperci NEMU
Ochrona prawno-podatkowa
  
Metody sprzedaży, cz. 1 – Tomasz Gaj, Risk Partner
Ubezpieczenia OC

   Odpowiedzialność za produkt – Michał Molęda, Leadenhall Polska

Ubezpieczenia należności

   Moralność płatnicza poprawia się – Paweł Szczepankowski, Atradius Polska

Ubezpieczenia zdrowotne

   Produkty, sprzedaż, rentowność, cz. 4 – Witold Paweł Kalbarczyk

Okiem językoznawcy

   Treść i zakres – Radosław Pawelec, UW

Dzień z życia

   Michał Trochimczuk
Felieton
  
Dwie twarze ubezpieczeń – Paweł Sikora

Rozkładówki
   Rynek ubezpieczeń w I kwartale 2014 r.

   Szkody osobowe w orzecznictwie sądowym

  
   
   

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.