Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2014 >> 03 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Marzec 2014

Zobacz numer poprzedni  następny



 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


IT goni



Wydatki ubezpieczycieli na IT systematycznie rosną.  Firmy przekonały się, że systemy informatyczne przekładają się na wymierne korzyści, również finansowe. Chodzi to zarówno o systemy sprzedażowe, jak i szkodowe. Na rynku jakiś czas temu komentowano system dla agentów przygotowany przez nowego ubezpieczyciela, który w szybkim tempie zdobywa udziały w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. System tak prosty, że – jak mówią „zazdrośnicy” – można posadzić przy nim małpę. Nic też dziwnego, że także inni stawiają na modernizację i wymianę systemów informatycznych.
Wraz ze wzrostem rynku urządzeń mobilnych, również ubezpieczyciele oferują swoje aplikacje. O wykorzystaniu takich aplikacji przez klientów, agentów i rzeczoznawców piszą na s. 5 eksperci z Sollers. O przyszłości inteligentnych systemów pisze Ben Brantley z Guidewire na s. 14. Na systemy przygotowane do obsługi ubezpieczeń grupowych na s. 8 zwraca uwagę Krzysztof Bondyra z Asseco. Hanna Wesołowska z Blue Services na s. 12 przypomina, że nowe technologie same w sobie nie stanowią wartości. Mocy nabierają dopiero wtedy, kiedy wspierają dobry pomysł, skuteczną strategię. A jest o czym myśleć. Wszak biznes zawsze będzie szukał sposobów na zwiększenie przychodów, IT zawsze będzie starało się za tymi potrzebami nadążyć – o tym w tekście Jacka Woynarowskiego z Ateny na s. 10.
Nowe technologie odgrywają również bardzo istotną rolę w branży assistance. Joanna Suszczyk z grupy Gras Savoye na s. 16 pokazuje, w co powinien być wyposażony efektywny system informatyczny. Assistance się zmienia nie tylko od strony IT. To również zmiany produktowe – o czym pisze Joanna Nadzikiewicz z Europ Assistance na s. 20. Ale przede wszystkim rosnąca świadomość Polaków na temat tego typu usług. O klientach usług assistance w artykule Piotra Ruszowskiego z Mondial Assistance na s. 18.

Eliza Kosicka









 






 

 


  

Dział kadr
  
Wszystko się zmienia – Eliza Kosicka
Nowe technologie, IT
(temat miesiąca)

   Livin’ la vida mobile – Szymon Wojczyszyn, Mateusz Gbiorczyk, Sollers Consulting
   Grupówki: specyfika w standardzie – Krzysztof Bondyra, Asseco
   Efektywna komunikacja – Jacek Woynarowski, Atena

   Marchewka w ubezpieczeniach - Hanna Wesołowska, Blue Services

   Inteligentne systemy przyszłością - Ben Brantley, Giudewire Software

Assistance

   Nowe technologie przyszłością - Joanna Suszczyk, Gras Savoye

   Assistance się zadomowiło - Piotr Ruszowski, Mondial Assistance

   Odpowiedź na potrzeby - Joanna Nadzikiewicz, Europ Assistance

Okiem brokera
   Polisy obrotowe w CAR/EAR – Michał Jenczeń, Akma Brokers
Wizerunek
   Zaufanie jest filarem – Mikołaj Skorupski, Good Message

HR
   Zadośćuczynienia – Andrzej Janowski, Nord Partner

   Produktowiec zmienia oblicze - Małgorzata Bielawska, Anna Kowalczyk, Karolina Borucka,

                                                                                                                       Relyon Recruitment

Likwidacja szkód
   Uprawniony w OCP – Natalia Seweryn, Eksperci NEMU

Zarządzanie

   Komunikacja na nowe czasy – Hubert Kifner, MSLGROUP

   Zapobiegać wyłudzeniom - Gearoid L. Madden, Łukasz Marczyk, Tomasz Piankowski, Accenture

Spory i procesy
   Wykładnia postanowień umowy ubezpieczenia – Marek Opiela, Dittmajer i Wspólnicy

Ubezpieczenia OC

   Polisa EPLI - Michał Molęda, Leadenhall

Działalność lecznicza

   Zarządzanie ryzykiem medycznym, cz. 3 - Witold Paweł Kalbarczyk

Okiem językoznawcy

   Synonimy - Radosław Pawelec, UW

Dzień z życia

   Witold Jaworski

Felieton

   Crash test dla ADAC - Paweł Sikora

Rozkładówki

   
Ubezpieczenia w Europie w 2012 r.
   


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.