Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2013 >> 11 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Listopad 2013

Zobacz numer poprzedni następny 



 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Grupa



Wielu ubezpieczycieli życiowych chciałoby mocniej zaistnieć na rynku ubezpieczeń grupowych. Nie jest to jednak prosta sprawa, szczególnie w segmencie ubezpieczeń pracowniczych. Wynika to m.in. z zaszłości lat minionych, przyzwyczajeń klientów i dość specyficznej sytuacji na rynku, gdzie lider ma ok. 80% udział. Przemysław Gawlak z Allianz na s.  6 próbuje odpowiedzieć na pytanie, gdzie w tym obszarze należy poszukiwać szans rynkowych na rentowny wzrost, a także czego należy unikać, aby nie wypaść z gry po kilku latach. W ubezpieczeniach grupowych klientem jest zarówno przedsiębiorca-pracodawca, który dla pracowników organizuje ubezpieczenie, jak i sami pracownicy. Marcin Kowalski z Mercer na s. 11 porusza kwestię materiałów informacyjnych kierowanych do finalnego ubezpieczonego. Natomiast Jakub Wasilewski i Piotr Czublun na s. 8 wskazują na najważniejsze zagrożenia, jakie mogą nieść dla ubezpieczonego ubezpieczenia o charakterze grupowym.
Już od jakiegoś czasu na polskim rynku funkcjonują porównywarki ubezpieczeń. Alicja Mroczek z BRE Ubezpieczenia na s. 13 opisuje modele, w jakim one działają. Koncentruje się przy tym na porównywarkach ubezpieczeń w bankach. Siłą banków jest duża baza odbiorców i duża przestrzeń do oferowania produktów stand alone.  Krystian Wesołowski z Blue Finance na s. 16 wskazuje potencjał marketów ubezpieczeniowych, nie tylko w bankach. Jednak, patrząc na dane dotyczące kanałów dystrybucji, tylko 5-7% rynku stanowią ubezpieczenia nabyte przez kanały direct. Jak zauważa Krzysztof Skarbek z Proamy na s. 18  potencjał, który pozwoli zdobyć przewagę rynkową, drzemie w synergii tradycyjnego i nowoczesnego modelu sprzedaży ubezpieczeń, w multikanałowości.
Poważnym problemem, z jakim boryka się branża ubezpieczeniowa, jest jej wizerunek. Michał Biedzki, prezes Aegon Życie, wskazuje, że branża ubezpieczeniowa jest postrzegana obecnie jako potrzebna, ale niestety jednocześnie jako zło konieczne. Polacy bardzo negatywnie nastawieni są do instytucji finansowych, a obecny kryzys jedynie pogłębia to podejście. O tym, co w takiej sytuacji można  zrobić, na s. 20.




Eliza Kosicka









 






 

 


  

Felieton
  
Komu, komu, bo idę do domu! – Paweł Sikora
Grupówki - Dystrybucja
(temat miesiąca)

   Ubezpieczenia pracownicze – metody dystrybucji – Przemysław Gawlak, Allianz Polska
   Grupówki a ubezpieczeni – Jakub Wasilewski, Piotr Czublun, Czublun Trębicki
   Informacje dla pracowników – Marcin Kowalski, Mercer
Direct, Porównywarki
   Porównywarki w bankach – Alicja Mroczek, BRE Ubezpieczenia
   Chleb, mleko i ubezpieczenie – Krystian Wesołowski, Blue Finance

   Przyszłość to multikanałowość – Krzysztof Skarbek, Proama
Wizerunek
   Wizerunek branży – Michał Biedzki, Aegon Życie
Konflikty w sieci
   Sprzedaż a kompetencje – Tomasz Gaj, Risk Partner
Likwidacja szkód
   System bezpośredni – Agata Skoniecka, Altkom Software & Consulting

Spory i procesy

   Korzystanie z opinii biegłego – Izabela Dittmajer-Sklepowicz, Dittmajer i Wspólnicy

Prawo
   Kopiowanie nie wystarczy – Bartosz Paczesny, STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi
Szkody osobowe
   Szkody osobowe a ICF, cz. 3 – Jakub Nawracała

   Kancelaria Radców Prawnych Janyga, Nawracała i Wspólnicy

W poszukiwaniu inspiracji

   System poleceń – Wojciech Książkiewicz, RGA

Ubezpieczenia OC
   Product recall – Konrad Szymański, AIG

   Wybór sumy gwarancyjnej – Michał Molęda, Leadenhall Polska

Zarządzanie

   Telematyka – Łukasz Marczyk, Accenture Polska

Ubezpieczenia zdrowotne

   Ubezpieczenia lekowe, cz. 1 – Witold Paweł Kalbarczyk

Dzień z życia

   Tomasz Tarkowski

Okiem językoznawcy
   Błędy leksykalne – Radosław Pawelec, UW

Rozkładówki

   Bancassurance po 2 kwartałach 2013 r.

   OC i AC na tle rynku



Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.