Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2013 >> 07/08 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Lipiec/Sierpień 2013

Zobacz numer poprzedni i następny



 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Dotarcie



W dobie dużej konkurencyjności największym problemem ubezpieczycieli stało się dotarcie do klienta. „Sprzedaż” to obecnie najczęściej powtarzane słowo w branży. Właśnie na dystrybucję kładziony jest największy nacisk. Widać to po części chociażby w zmianach kadrowych zachodzących na rynku (przegląd z ostatnich tygodni na s. 4). Ale przede wszystkim w działaniach ubezpieczycieli. Nadal w dystrybucji ubezpieczeń królują tradycyjne kanały. Ale ubezpieczyciele szukają nowych możliwości. Choć Adam Malinowski z Generali na s. 10 wskazuje, że nowe kanały dystrybucji stanowią uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży, ale jej nie zastępują. Mikołaj Kozieł z Link4 na s. 7 pisze o wykorzystaniu m.in. dużych sieci supermarketów. W Wielkiej Brytanii ten model jest już dobrze znany klientom. W Polsce na razie trwają analizy, pilotaże. Inny, znany z rynku brytyjskiego, sposób dystrybucji ubezpieczeń – porównywarki i markety ubezpieczeniowe – na razie w Polsce wdrażany jest z dużymi problemami. Dlaczego direct w Polsce nie osiągnął zadowalającego poziomu składek, próbuje wyjaśniać Krystian Wesołowski z Blue Finance na s. 8. Wojciech Książkiewicz z RGA na s. 41 przywołuje zagraniczne przykłady wykorzystania mediów społecznościowych. Ubezpieczyciele muszą brać pod uwagę również to, że chętnych do ubezpieczeniowego tortu jest coraz więcej. O klienta walczyć będzie grupa Poczty Polskiej. O potencjale tej sieci pisze Iwona Wróbel na s. 12. Wzrost liczby kanałów dystrybucji to także wzrost potencjalnych konfliktów – na co wskazuje Tomasz Gaj na s. 14.
 Drugi temat numeru „Miesięcznika Ubezpieczeniowego”, który oddajemy w Państwa ręce, to finanse i rachunkowość. Przed ubezpieczycielami stoi wiele wyzwań, o czym pisze Małgorzata Michalak-Bartkowiak, wiceprezes Uniqa, na s. 19. O zmianach dotyczących produktów inwestycyjnych pisze Andrzej Popielski, wiceprezes Europy, na s. 21. Z kolei eksperci EY na s. 17 opisują nowy projekt IFRS 4 (Faza II). Wyzwaniem jest także Solvency II – pod kątem jakości danych patrzą na nie eksperci z Accenture na s. 23.



Eliza Kosicka









 






 

 


  

Dział kadr
   
Idzie Letnie żniwa – Eliza Kosicka
Alternatywne kanały dystrybucji
(temat miesiąca)

   Dystrybucja się rozkręca – Marcin Z. Broda
   Ubezpieczenie w koszyku – Mikołaj Kozieł, Link4
   Gdzie ten wzrost? – Krystian Wesołowski, Blue Finance
   Alternatywy 4. Czy może więcej? – Adam Malinowski, Generali
   Ubezpieczenia pocztowe – Iwona Wróbel, Poczta Polska
Konflikty w sieciach
   Alternatywne kanały sprzedaży – Tomasz Gaj, Risk Partner
Rachunkowość i finanse
   Nowy projekt IFRS 4 (Faza II) – Marcin Sadek, Marcin Truszkowski, EY

   Potencjał rynku – Małgorzata Michalak-Bartkowiak, Uniqa
   Przełom w inwestycjach – Andrzej Popielski, Europa
Solvency II
   Jakość danych w Solvency II – Marcin Dzienniak, Filip Aszendorf, Accenture
Prawo
   Składka w PPE – Piotr Czublun, Maciej Balcerowski, Czublun Trębicki
   Sprzedaż ubezpieczeń – propozycje UE – Łukasz Szczepaniak, Genworth
Ubezpieczenia OC
   OC pracodawcy, cz. 2 – Maria Tomaszewska-Pestka, LabRisk.pl
Ubezpieczenia należności
   Ubezpieczenie wzmacnia relacje – Paweł Szczepankowski, Atradius
Podatki
   Problem FATCA – Tomasz Rzepa, KPMG
W poszukiwaniu inspiracji
   Media społecznościowe – Wojciech Książkiewicz, RGA
Ubezpieczenia zdrowotne
   Warunki masowości, cz. 1 – Witold Paweł Kalbarczyk
Odnawialne źródła energii
   Morskie farmy wiatrowe – Jacek Chabros, Allianz
Okiem językoznawcy
   Skróty, zagadki, kłopoty – Radosław Pawelec, UW
Dzień z życia
   Franz Fuchs
Felieton
   E-bezpieka – Paweł Sikora
Rozkładówki
   Gotowość emerytalna Polaków
   Rynek ubezpieczeń w I kw. 2013 r.



Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.