Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2009 >> 09 

 Mapa strony

Zamówienie:: Zamówienia w grupówkach:: Oczekiwana zmiana miejsc 

 


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Wrzesień 2009

Zobacz numer poprzedni i następny 


 

 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Kto lepszy?


Od momentu wejścia na polski rynek ubezpieczycieli działających w modelu direct, trwa dyskusja wokół przewagi jednego kanału dystrybucji nad innymi. Zdaniem Adama Sankowskiego, prezesa PIPUiF (s. 7), trudno wskazać jednoznacznie, który kanał jest lepszy. Zależy to bowiem zarówno od produktów, jak i preferencji klientów. Zapewne, jak wskazuje Marcin Wilczek z Konzeption na s. 8, rozwój alternatywnych form dystrybucji wymusi zmiany na rynku agencyjnym. Zawód agenta ubezpieczeniowego będzie ewoluował w stronę doradcy ubezpieczeniowego, a potem doradcy finansowego. Sława Cwalińska-Weychert z Link4 na s. 9 zapewnia, że ubezpieczyciele tradycyjni również wykorzystują elementy zarządzania typowe dla direct. Jej zdaniem direct to nie tylko bezpośrednia sprzedaż polis, ale scentralizowany i strukturalizowany model zarządzania relacjami z klientami. Obok ubezpieczycieli direct coraz większym wyzwaniem dla agentów mogą być porównywarki ubezpieczeniowe, o których pisze Marek Wyszkowski z Blue Media na s. 11. W sporze agenci vs. direct nie można pominąć kwestii, gdzie jest taniej. Mariusz J. Sarnowski na s. 12 próbuje dokonać analizy kosztów
ubezpieczycieli direct i tradycyjnych. Wnioski są tym cenniejsze, że autor od środka poznał oba modele działalności.
Drugi z głównych tematów poświęcamy wyliczeniom stosowanym przy ubezpieczeniach BI. Dorota Domańska z Open Expert pokazuje na przykładzie (s. 14), czy różnie definiowana przez ubezpieczycieli formuła szkody będzie miała wpływ na jej wartość. O sposobach wyliczania sumy ubezpieczenia na s. 17 pisze Tomasz Skwara z Allianz, Łukasz Zoń z EIB z kolei opisuje etapy oceny ryzyka (s. 19).
Począwszy od wrześniowego numeru, zapraszamy do lektury dwóch nowych cyklów. Michał Molęda z HDI-Gerling co miesiąc odkrywać będzie tajniki ubezpieczeń OC (s. 36). Z kolei Piotr Czublun z CMS Cameron McKenna przedstawiać będzie prawne (i nie tylko) aspekty nowych technologii w działalności ubezpieczycieli (s. 20).


Eliza Kosicka







 






 

 


Agenci vs. direct
(temat miesiąca)
    
Ważny człowiek – Adam Sankowski, PIPUiF
     Oczekiwana zmiana miejsc – Marcin Wilczek, Konzeption
     Wszyscy jesteśmy directami – Sława Cwalińska-Weychert, Link4
     Siła porównywania – Marek Wyszkowski, Blue Media
     Kto jest tańszy? – Mariusz J. Sarnowski
Ubezpieczenia BI - wyliczenia
    
Wartość szkody – Dorota Domańska, Open Expert
     Suma ubezpieczenia – Tomasz Skwara, Allianz
     Ryzyko w praktyce – Łukasz Zoń, EIB
IT
    
Dobra umowa na wdrożenie – Piotr Czublun, CMS Cameron McKenna
Assistance
    
Outsourcing czy in-house? – Michał Krzyżanowski, IPA
Budowa i montaż
    
Standard monachijski? – Zbigniew Roś, Aviva TUO
    
Na wzór francuski – Beata Białek, Przemysław Konopka, Gras Savoye
Ubezpieczenia komunikacyjne
    
Trudne, bo szkodowe – Maciej Turowski, TUF Brokers
Ubezpieczenia OC
    
Prawo i jurysdykcja – Michał Molęda, HDI-Gerling
Konferencje
    
Klauzule po nowemu – Marcin Z. Broda
Ubezpieczenia na życie
    
Zamówienia w grupówkach – Katarzyna Malinowska, BMSP
Rynki zagraniczne
    
Węgierskie emerytury – Renata Onisk, Deloitte
Słowniczek
    
Wstęp do reasekuracji – Bernard Kucharski
Techniki sprzedaży
    
Decyzja w gronie – Krzysztof Groszyk, Midwest
Inwestycje
    
Regularne inwestowanie, cz. 7 – Ewelina Luboń
Inne
    
Felieton - Co daje direct? – Paweł Sikora
     Dział kadr - Kadrowa reorganizacja – Eliza Kosicka
     Kalejdoskop - Znak czasów – Marcin Z. Broda
Rozkładówki
    
Porównanie stawek – OC komunikacyjne
     Porównanie stawek – pakiet OC+AC


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.