Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2009 >> 04 

 Mapa strony

Zamówienie:: Finansowe na celowniku:: Recepta na potrzeby 

 


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Kwiecień 2009

Zobacz numer poprzedni i następny


Zamów:

Ten numer

Prenumeratę

Cel: oszukać

Nie od dziś wiadomo, że rynek ubezpieczeń jest w szczególny sposób narażony na działania przestępcze. Walka z przestępczością powinna leżeć tak w interesie samych firm ubezpieczeniowych, jak też klientów, z czego ci ostatni nie zawsze, niestety, zdają sobie sprawę. Jednym z głównych powodów rosnącej przestępczości ubezpieczeniowej jest jej społeczna akceptacja. Robert Dąbrowski oraz Wojciech Urbaniak z PZU na s. 7 pokazują m.in., jak ubezpieczyciele radzą sobie z przestępstwami ubezpieczeniowymi. Według autorów tekstu najlepszym sposobem na ich wyeliminowanie byłoby wdrożenie rozwiązań wspierających wymianę informacji. Na tego typu działania, jako jedną ze skuteczniejszych form walki z przestępczością, zwraca również uwagę Stefan Szyszko z PIU w artykule na s. 12. Zaznacza, że walce tej w szczególny sposób powinny przysłużyć się bazy danych, o ile oczywiście będą należycie funkcjonować.
Wydawać by się mogło, że przestępstwa ubezpieczeniowe dotyczą głównie ubezpieczeń komunikacyjnych.  Jednak, jak pokazuje Piotr Majewski w tekście na s. 10, atrakcyjnym obszarem wyłudzeń stają się coraz częściej ubezpieczenia finansowe. Innym obszarem, na pierwszy rzut oka niezbyt chętnie eksploatowanym przez wyłudzaczy, są odszkodowania wypłacane przez UFG. Magdalena Barcicka z UFG na s. 14 przekonuje, że także w ich przypadku nierzadko dochodzi do oszustw.
Kolejnym, szerzej omówionym w tym numerze, tematem są aktualne trendy w sprzedaży ubezpieczeń. Na s. 19 Adam Gawryła z ING wskazuje na zmiany w polityce sprzedażowej ubezpieczycieli życiowych, będące efektem zwrotu w stronę produktów ochronnych. Adam Becht z Capgemini (s. 18) omawia z kolei pozytywny wpływ, jaki na efektywność sprzedaży może mieć wprowadzenie modelu multidystrybucji. Z przeprowadzonych badań wynika bowiem, że sprawne wprowadzenie takiego rozwiązania umożliwia dostęp do szerszej grupy klientów, dzięki bardziej optymalnym kosztowo kanałom dystrybucji.
Pozostając przy problematyce zarządczej, warto zwrócić uwagę na tendencję rozszerzania zakresu obowiązków rad nadzorczych instytucji finansowych. O zmianach w przepisach i ich możliwych implikacjach piszą w artykule na s. 40 Tomasz Rzepa oraz Krzysztof Lipski z KPMG.

Marta Kasperek

 






 

 


Spis treści
Przestępczość
(temat miesiąca)
    
Impuls do kontrataku – Robert Dąbrowski, Wojciech Urbaniak, PZU
     Finansowe na celowniku – Piotr Majewski, WSB
     Skuteczne ściganie – Damian Zbysław, KGP    
     Informacją w oszustów – Stefan Szyszko, PIU
     Niezidentyfikowany sprawca – Magdalena Barcicka, UFG
Sprzedaż
    
Multidystrybucja – Adam Becht, Capgmini
     Sposób na niepewność – Adam Gawryła, ING
Cargo dla dociekliwych
    
Klauzule branżowe – Piotr Stachowiak, CU
Rynkowe statystyki
     
Mniej liczne grupy
Ubezpieczenia na życie
    
Śmiertelne tablice – Marcin Krzykowski, Millimann
Ubezpieczenia zdrowotne
    
Recepta na potrzeby – Dorota M. Fal, ITmed
Prawo
    
Nieprawdziwe informacje – Krzysztof Dorywalski,
     Kancelaria Karniol Małecki i Wspólnicy
Marketing
    
Orientacja na klienta – Bartosz Krawczyk, Szymon Goc, Deloitte
Zarządzanie
    
Nowe wyzwania dla RN – Tomasz Rzepa, Krzysztof Lipski, KPMG
Rynki zagraniczne
    
Pod skandynawskim wpływem – Anna Sitarek
Słowniczek
    
Limity, franszyzy… – Bernard Kucharski, PTR
Inwestycje
    
Regularne inwestowanie, cz. 3 – Ewelina Luboń, Analizy Online
Konferencje
    
Ubezpieczenia zdrowotne – Marcin Z. Broda
Inne:
    
Felieton – Niewyczerpana pomysłowość – Paweł Sikora
     Kalejdoskop - Karpie nam puchną – Marcin Z. Broda

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.