Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2015 >> 10 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Październik 2015

Zobacz numer poprzedni następny


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



Odpowiedź na zmiany

OC komunikacyjne to wciąż kluczowy obszar działalności większości ubezpieczycieli majątkowych. Ale też obszar przyprawiający pewnie o największy ból głowy wielu menedżerów. Wystarczy chociażby spojrzeć na wyniki. Ich subiektywną ocenę okiem aktuariusza przeprowadza Agnieszka Wrońska, członek zarządu Link4, na s. 5. Pokazuje także, jak rynek zmieniał się, począwszy od 2003 r. Jakub Nawracała na s. 8 z kolei porusza temat roszczeń regresowych do ubezpieczyciela OC sprawcy, zwracając uwagę na kwestię przedawnienia roszczeń. Piotr Gortatowicz z Marsha na s. 12, na przykładzie niedawnej szkody, kiedy polska ciężarówka wjechała pod Pendolino w Czechach, podnosi problem wyczerpania sumy gwarancyjnej. Wreszcie Albert Demidowski z kancelarii Łebek i Wspólnicy na s. 10 opisuje najczęstsze punkty sporne pojawiające się przy likwidacji szkód majątkowych z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.
Ubezpieczyciele coraz częściej podkreślają wagę odpowiedniej obsługi klienta. Jednym z elementów dobrej obsługi jest poznanie potrzeb ubezpieczeniowych klienta. Wbrew pozorom nie jest to trywialna kwestia. Tym bardziej, że potrzeby te zmieniają się wraz z cyklem życia. Adam Uszpolewicz, prezes Avivy, na s. 16, pokazuje, jak na zmieniającym się rynku można odpowiedzieć na potrzeby różnych grup klientów. Eksperci Uniqi na s. 21 wyjaśniają, na czym polega analiza potrzeb klienta indywidualne, a jak korporacyjnego. Pokazują także, jak powinna być prowadzona praca nad tworzeniem nowych produktów lub modyfikacja już istniejących. O roli pośredników w decyzji klientów, pisze Artur Pakuła, prezes multiagencji Arrant.


Eliza Kosicka



 








 




 








Dział Kadr
   Niemiecka jakość – Ida Krzemińska-Albrycht
OC PPM
(temat miesiąca)
   Przeszłość i przyszłość OC – Agnieszka Wrońska, Link4
   Regres do ubezpieczyciela – Jakub Nawracała
   Szkody majątkowe – Albert Demidowski, Łebek i Wspólnicy
   Bezpieczni z OC? – Piotr Gortatowicz, Marsh
Badanie potrzeb  Klienta
   Nowa opowieść – Adam Uszpolewicz, Aviva
   Decyzja klienta – Artur Pakuła, Arrant
   Wpływ pośredników – Paweł Boryczka, Marek Piętka, Leon Pierzchalski, Uniqa
Bazy danych
   Zmiany w CEPiK a rynek ubezpieczeniowy – Roman Kusyk (MSW),
                                                                            Małgorzata Ślepowrońska, Robert Stachura, UFG
Prawo
   Zmiany w kontroli wzorców umów, cz.2 – Iza Szpyt, Sylwia Nogaś, UOKiK
   Reklamacja, likwidacja czy aberracja? – Piotr Czublun, Kancelaria Czublun Trębicki
   Wzmocniony nadzór – Łukasz Szczepaniak, Genworth
   Syndykat na rynku Lloyd’s – Andrzej Załęski, Kancelaria BMSP
Okiem Brokera
   Dowodzenie a art. 6 k.c. – Sabina Wilk, Akma-Brokers
Trudne ryzyka
   CAR i OC - niepokryte ryzyko – Marcin Biskup, Anna Żyła, Biskup&Joks Brokers
Zarządzanie Zmianą
   Trener osobisty – Andrzej Śmiech, Śmiech & Partners
Perspektywa Klienta
   Klient wybiera brokera, cz. 2 – Wojciech Dzięcioł
HR
   Ubezpieczenia przez duże C – CPO, CSO – Karolina Korzeniewska, Antal Banking & Insurance
Ubezpieczenia zdrowotne
   Indywidualnie, cz. 3 – Witold Paweł Kalbarczyk
Okiem Językoznawcy
   Limit i granica – Radosław Pawelec, UW
Felieton
   Like an Angel(a) – Paweł Sikora

Rozkładówki

  
Sumy gwarancyjne w OC ppm
   Europa w liczbach - 2014 r.
    

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.