Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2015 >> 09 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Wrzesień 2015

Zobacz numer poprzedni  następny


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



W ciągłej zmianie

Nadzorca i legislator nie pozwalają ubezpieczycielom odpoczywać. Jak nie nowe wytyczne, to z kolei nowe ustawy. Do wszystkiego trzeba się przygotować, zmienić procesy, procedury... Dla rynku bancassurance takim wyzwaniem była m.in. Rekomendacja U. Nowe reguły weszły w życie 31 marca 2015 r. Czas więc na pierwsze podsumowania. Marat Nevretdinov, wiceprezes Europy i Europy Życie, opisuje na s. 7, że choć Rekomendacja U była rewolucją, to proaktywne podejście do wprowadzania zmian pozwoliło na płynne kontynuowanie relacji z partnerami. Również Daniel Zdziński z STBU Direct wskazuje na s. 8, że to ubezpieczyciele wykonali największą pracę. Ale jednocześnie zastanawia się, co zmiany przyniosły wszystkim stronom, a przede wszystkim klientom. Piotr Ruszowski z Mondial Assistance na s. 13 pokazuje, czy zmiany wpłynęły na branżę assistance. A Magdalena Petkiewicz-Kopel z Akma-Brokers na s. 14 zwraca uwagę na korzyści płynące z wykorzystania modelu brokerskiego. Nadal jednak pojawiają się wątpliwości dotyczące zapisów Rekomendacji U. M.in. o obowiązywaniu Rekomendacji U w czasie pisze Cezary Chułek z CMS na s. 11.
Klienta coraz trudniej zdobyć, coraz też trudniej o jego lojalność. Oczekiwania klienta zmieniają się, o czym piszą Łukasz Marczyk i Paweł Łukuć z Accenture na s. 15. Ubezpieczyciele muszą dopasować sposób funkcjonowania do Klienta 3.0. Jednym z rozwiązań, które mogą wpłynąć na efektywną strategię obsługi klienta, jest skuteczne wdrożenie strategii oraz narzędzi CRM. Klienci oczekują dobrego serwisu również od pośredników. Artur Kijonka, prezes OVB, na s. 19, wskazuje, iż profesjonaliści wiedzą, że najważniejsza jest dobra obsługa klienta nie tylko w chwili sprzedaży. Dobra obsługa to również podążanie za potrzebami produktowymi. Grzegorz Kaliszuk z Allianz Życie na s. 13 wyjaśnia, czym są produkty life cycle.


Eliza Kosicka



 








 




 












Dział Kadr

   W kadrach nie ma posuchy - Ida Krzemińska-Albrycht

REKOMENDACJA U - PIERWSZE DOŚWIADCZENIA
(temat miesiąca)

   Rekomendacja U oswojona – Marat Nevretdinov, Europa

   Cztery miesiące po – i co? – Daniel Zdziński, STBU Direct

   Wątpliwości – Cezary Chułek, CMS

   Nie taki wilk straszny – Piotr Ruszowski, Mondial Assistance

   Co dalej z grupówkami? – Magdalena Petkiewicz-Kopel, Akma-Brokers

Obsługa klienta

   Life cycle – zainwestuj i... – Grzegorz Kaliszuk, Allianz

   CRM – nowa wizja? – Łukasz Marczyk, Paweł Łukuć, Accenture

   Serwis – czy to się opłaca? – Artur Kijonka, OVB

Ubezpieczenia komunikacyjne

   Telematyka po polsku – Konrad Owsiński, Link4

Szkody osobowe

   Naruszenie praw pacjenta – Jolanta Budzowska, Budzowska Fiutowski i Partnerzy

Prawo

   Status coverholdera – Andrzej Załęski, BMSP

   Zmiany w kontroli wzorców umów, cz.1 – Iza Szpyt, Sylwia Nogaś, Szpyt Kancelaria Prawna

   Intertemporalność w ustawie – Monika Kozłowska, Piotr Czublun, Czublun Trębicki

Ubezpieczenia lotnicze

   Sezon odnowień w lotniczych – Kinga Kolasa-Sokołowska, Michał Chmielewski, THB

Produkty

   Wojna a jakość i specjalizacja – Tomasz Gaj, Risk Partner

Perspektywa Klienta

  
Klient wybiera brokera, cz.1 – Wojciech Dzięcioł

Ubezpieczenia OC

  
Audyt ubezpieczenia OC – Michał Molęda, Leadenhall

HR

  
Ctrl+C, Ctrl+V – Aneta Czernek, Antal Banking & Insurance

Zarządzanie zmianą

  
Feedback vs. feedforward  – Andrzej Śmiech, Śmiech & Partners

Ubezpieczenia zdrowotne

   Indywidualnie, cz.
2 – Witold Paweł Kalbarczyk

Felieton

  
Ciążące łańcuchy dostaw – Paweł Sikora

Rozkładówki

  
Duża
koasekuracja
   Ubezpieczenia w Europie w 2014 r.
    

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.