Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2015 >> 06 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Czerwiec 2015

Zobacz numer poprzedni następny


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



Bezpośrednio

Bezpośrednia likwidacja szkód wywołała wiele dyskusji w branży ubezpieczeniowej. Od kilku dobrych lat w ramach PIU prowadzone były prace nad rozwiązaniem rynkowym. Jednak końca nie było widać. Do czasu... Motorem zmian okazało się PZU, które w kwietniu 2014 r. wdrożyło BLS. O przyczynach takiego ruchu i dotychczasowych doświadczeniach na s. 8 pisze Radosław Bedyński z PZU. Po roku wystartował rynkowy system, do którego przystąpiło kilku ubezpieczycieli. Jego założenia przybliża Jan Grzegorz Prądzyński, prezes PIU, na s. 6. Prof. UAM dr hab. Marcin Orlicki na s. 10 wskazuje, że w obecnej sytuacji system nie jest zbyt czytelny dla poszkodowanego. Wydaje się również, że nie tylko klienci nie mają informacji na temat BLS. Podobnie jest z agentami, o czym piszemy na s. 14. Za to, jak zaznacza Tomasz Wronowski z Polskiej Izby Motoryzacji na s. 12, zmiany są bacznie obserwowane przez serwisy samochodowe i sprzedawców części zamiennych.

BLS ma m.in. pokazać klientom, że przy wyborze ubezpieczyciela nie należy się kierować wyłącznie ceną. Ubezpieczyciele wszak ciągle szukają pomysłów, jak dotrzeć do klienta. A z tym nie jest łatwo. Jak piszą eksperci Generali na s. 17, dziś trudno budować lojalność klientów. Trzeba też lepiej odpowiadać ofertą na ich zmieniające się potrzeby. Mateusz Jakitowicz z Ergo Hestii na s. 21 zwraca uwagę na rzecz – wydaje się – oczywistą, że klient to też człowiek i trzeba próbować go zrozumieć. Również Jerzy Visan z Allianz na s. 15 wskazuje, że punkt ciężkości przesuwa się z pozyskania klienta do jego utrzymania i budowania stabilnych, długoterminowych i wartościowych relacji. Duża tu rola sieci sprzedaży. Ale Robert Szywalski zauważa, że agenci nie zawsze ofertują klientów. Na s. 20 pokazuje, jakie są tego przyczyny.

 


Eliza Kosicka



 








 




 















Dział Kadr

   Rozstania – Ida Krzemińska-Albrycht

BLS
(temat miesiąca)

   Od nowości do standardu – Jan Grzegorz Prądzyński, PIU

   Warto być pierwszym – Radosław Bedyński, PZU

   Bezpośrednio o BLS – Marcin Orlicki, UAM

   Co niepokoi warsztaty? – Tomasz Wronowski, PIM

   Bez rewolucji – Ida Krzemińska-Albrycht

Klient w oczach sprzedaży

   Oblicze klienta – Jerzy Visan, Allianz

   Klient w krawacie – Marek Wojciechowski, Mirosław Kuźmiński, Tomasz Amanowicz, Generali

   Niesprzedający sprzedawca – Robert Szywalski

   Klienci to ludzie – Mateusz Jakitowicz, Ergo Hestia

Produkty

   Innowacja = sukces? – Tomasz Gaj, Risk Partner

Dane o kliencie

   Wykroczenia drogowe a cena OC – Małgorzata Ślepowrońska, Wojciech Bijak, Marek Monkiewicz, UFG

Aktuariat

   Metryki Ryzyka, cz. 3 – Witold Czechowski, Skandia, Monika Lis, Milliman

Sprzedaż

   Direct optymalnie – Dorota Szmytkiewicz, Blue Media

Ubezpieczenia na życie

   Niezdolność do pracy – Arkadiusz Lipka, Swiss Re

Ubezpieczenia OC

   Podwykonawca w OC – Ilona Mosakowska, Katarzyna Malinowska, BMSP Legal Advisors
   Cyberpolisa – Michał Molęda, Leadenhall

Nietypowe ryzyka

   Wycofanie produktu, cz. 1 – Adam Ilkiewicz, ACE

Okiem brokera

   Zamówienia publiczne – Joanna Miazek-Pypłacz, Akma-Brokers

Perspektywa klienta

   Służbowo w świat – Wojciech Dzięcioł

HR

   Ubezpieczenia przez duże C – COO – Karolina Korzeniewska, Antal Banking & Insurance

Zarządzanie zmianą

   Żonglowanie galaretką – Andrzej Śmiech, Śmiech & Partners

Ubezpieczenia zdrowotne

   Ubezpieczenie współpłacenia – Witold Paweł Kalbarczyk

Okiem językoznawcy

   Tytuł – Radosław Pawelec, UW

Felieton

  
Genów nie oszukasz! – Paweł Sikora  
   

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.