Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2015 >> 04 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Kwiecień 2015

Zobacz numer poprzedni następny


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



Wytyczne

Kwiecień 2015 r. dla ubezpieczycieli będzie pamiętną datą. Od 1 kwietnia podmioty działające na rynku powinny bowiem funkcjonować zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych, Wytycznymi dotyczącymi dystrybucji ubezpieczeń oraz wdrożona ma być Rekomendacja U dotyczącą dobrych praktyk w zakresie bancassurance. Komisja Nadzoru Finansowego może już mówić „sprawdzam!”. W bieżącym numerze „Miesięcznika Ubezpieczeniowego” postanowiliśmy szerzej przyjrzeć się Wytycznym likwidacyjnym. Jak pisze Bartosz Wojno z UKNF na s. 4, Wytyczne są podpowiedziami ze strony organu nadzoru, wskazówkami w zakresie wykładni przepisów prawa, pożądanych standardów mitygowania ryzyka czy poziomu ochrony interesów klientów. Ale kolejne artykuły pokazują, że nadal – choć już czas na wdrożenie minął – na rynku istnieje wiele wątpliwości i niejasności dotyczących poszczególnych wymogów. Paweł Leszczyński z Link4 na s. 13 zastanawia się, jak interpretować wytyczne dotyczące numerowania dokumentacji szkodowej, a także umożliwienia poszkodowanemu bezpośredniego kontaktu z likwidatorem. Tomasz Więch z LCS  na s. 9 oraz Bartosz Paczesny z STBU na s. 11 zastanawiają się nad genezą Wytycznych, a także nad przyszłością. Również eksperci Deloitte na s. 6 pokazują, jaki wpływ będą miały Wytyczne na rynek, jak poradzą sobie ubezpieczyciele duzi, a jak średni czy mali.

Zmiany sprawdzać będą na własnej skórze klienci. Zobaczymy, czy i jak zmieni się ich opinia o ubezpieczycielach.  Jaki obecnie jest poziom zaufania do branży piszą eksperci EY na s. 17, bazując na wynikach globalnego badania klientów firm ubezpieczeniowych, obejmującego również rynek polski. Perspektywę Rzecznika Ubezpieczonych i spraw, z jakimi się styka, prezentuje Aleksander Daszewski na s. 15. Na koniec o założeniach Zasad dotyczących procesu obsługi skarg przez instytucje finansowe w artykule Anny Tarasiuk z Hogan Lovells na s. 20.

 


Eliza Kosicka



 








 




 



















WYTYCZNE DOT. LIKWIDACJI SZKÓD
(temat miesiąca)
  
The best of SN feat. KNF – Bartosz Wojno, UKNF
   Wpływ Wytycznych na rynek – Grzegorz Cimochowski, Artur M. Palowski, Deloitte

   Blackjack – Tomasz Więch, LSC-Loss Control Service

   Zwycięstwo, porażka, fuszera? – Bartosz Paczesny, STBU

   Wytyczne a direct – Paweł Leszczyński, Link4

Ubezpieczyciel w oczach klienta

   Perspektywa niezadowolonych – Aleksander Daszewski, RzU

   Preferencje klientów – Wojciech Marczyszyn, Maja Mandela, Piotr Popowski, EY

   Obsługa skarg – Anna Tarasiuk, Hogan Lovells

Ustawa o działalności

   Analiza potrzeb pogrąży grupówki Piotr Czublun, Czublun Trębicki

Wytyczne z Europy

   Cross-selling – Łukasz Szczepaniak, Genworth

Aktuariat

   Metryki Ryzyka, cz. 1 – Witold Czechowski, Skandia, Monika Lis, Milliman

Technologie mobilne

   Z korzyścią dla obu stron – Małgorzata Ślepowrońska, Tomasz Gzik, Robert Stachura, UFG

Szkody osobowe

   Jak się bronić przed whiplash? – Bartłomiej Janyga, Janyga Nawracała i Wspólnicy

Perspektywa klienta

   Jak się zabrać za ZWC? – Wojciech Dzięcioł

Ubezpieczenia OC

   OC biur rachunkowych – Michał Molęda, Leadenhall

Okiem brokera

   Ubezpieczenie product recall – Tomasz Śliwiński, Akma-Brokers

Zarządzanie zmianą

   Costa Concordia a przywództwo – Andrzej Śmiech, Śmiech & Partners

HR

   Ubezpieczenia przez duże C - CFO – Karolina Korzeniewska, Antal Banking & Insurance

Ubezpieczenia zdrowotne

   Sieć placówek - medycznych, cz. 3 - Witold Paweł Kalbarczyk

Okiem językoznawcy

   I/lub - Radosław Pawelec, UW

Felieton

  
Oko z nieboskłonu - Paweł Sikora

Rozkładówki

   Rynek ubezpieczeń w 2014

   Rynek bancassurance w 2014

  

   

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.