Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2017 >> 07/08 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Lipiec/Sierpień 2017

Zobacz numer poprzedni następny


 


Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



Oczko w głowie



„Klientocentryczność”, „klient w centrum uwagi”, „klient jest najważniejszy” – te hasła znane w branży ubezpieczeniowej ciągle są aktualne i coraz większy nacisk kładziony jest na wdrożenie ich w życie. Taki kierunek wymuszają zmiany rynkowe, konkurencja, zmiana świadomości klientów. A jakby to kogoś nie przekonywało, to trudno zlekceważyć regulacje prawne. Już za chwilę trzeba będzie dostosować się do wymogów ustawy o dystrybucji produktów ubezpieczeniowych. Ale jak przekonuje Peter Grudniak, prezes Ergo Pro, na s. 8, w tym wszystkim najważniejsze jest zbudowanie zaufania i relacji z klientem, wsłuchiwanie się w jego potrzeby. Nie lada wyzwaniem będzie dla ubezpieczycieli zapewnienie klientocentryczności w świecie zmian technologicznych, o czym piszą Łukasz Marczyk i Aleksandra Małek z Accenture na s. 10. Prezentują model codziennego ubezpieczyciela, funkcjonującego w cyfrowym ekosystemie, towarzyszącego klientom w każdej sytuacji przez całe życie. O zmieniających się klientach, również w świecie technologii, pisze Marek Zefirian, prezes Starter24. Wszak firmy assistance jak mało kto mają codzienny kontakt z klientami. A ci chcą być obsłużeni szybko, sprawnie, bezproblemowo. Na tym założeniu koncentruje się również program Opiekuna Klienta Uniqi, który wdrażany jest w zakresie likwidacji szkód, o czym w artykule Grzegorza Smolarczyka z Uniqi na s. 15.
Procesy likwidacji szkód zmierzają właśnie do upraszczania, wykorzystania technologii. Jak podkreśla Rafał Juszkiewicz z Gothaera na s. 23, dobry serwis jest spełnieniem obietnicy o poczuciu bezpieczeństwa, które klient kupuje wraz z polisą. O momentach prawdy w ubezpieczeniach finansowych pisze Małgorzata Cybulska-Dusson z Euler Hermes na s. 24. Warto również przyjrzeć się trendom w ubezpieczeniach turystycznych (Beata Kalitowska z ERV, s. 24), ubezpieczeniach cyber (Bartłomiej Lewandowski z Colonnade, s. 21) czy OC (na przykładzie odpowiedzialności za żywność – Rafał Łagowski z Willis Tower Watson, s. 17). Z kolei Kurt Karl ze Swiss Re na s. 19 podsumowuje rok 2016 pod względem strat spowodowanych katastrofami naturalnymi.

 

Eliza Kosicka




 









 




 


Dział Kadr
   Tour de... assurances –
      Ida Krzemińska-Albrycht
W mojej opinii
 
  Wokół klienta – Agnieszka Wrońska, Link4
Z centrali
   Polska ważna w CEE - Luciano Cirina,
      Generali CEE Holding
KLIENT
(temat miesiąca)
   Relacje, nie papiery – Peter Grudniak, Ergo Pro
   Codzienny ubezpieczyciel– Łukasz Marczyk,
      Aleksandra Małek, Accenture
   Szybko, sprawnie, bezproblemowo - Marek Zefirian,
      Starter24
Szkody
  
Masz szkodę? Pomoże Ci opiekun klienta -
      Grzegorz Smolarczyk, Uniqa
   Odpowiedzialność za żywność - Rafał Łagowski,
      Willis Towers Watson
    Szkodowy rok - Kurt Karl, Swiss Re
   Szkody i rozwój ubezpieczeń cyber -
      Bartłomiej Lewandowski, Colonnade
   Klient potrzebuje dobrego serwisu - Rafał Juszkiewicz,
      Gothaer
   Szkody w... - Małgorzata Cybulska-Dusson, Euler Hermes,
      Beata Kalitowska, ERV
Rachunkowość
  
Siedem powodów, by zainteresować się IFRS 17 -
      Renata Onisk, Adam Pasternak-Winiarski, Deloitte
Zadośćuczynienia
  
Uszczerbek na zdrowiu a zadośćuczynienie dla rodziny -
      Anna Urbańczyk, Kancelaria WKB

  
Mieć prawo do... - Sylwia Nowaczyk,
      Kancelaria A. Łebek i Wspólnicy
Podatki
  
Uchylenie art. 43 ust. 13 ustawy o VAT -
      Aleksandra Michalska
, Paweł Glapiak, PwC
Prawo
  
Na odległość - Andrzej Załęski, Kancelaria BMSP
IT
  
Jak pies z kotem? - Grzegorz Podleśny, Wojciech Korbacz,
      Sollers Consulting
   Jak pogoda zmienia rynek ubezpieczeniowy -
      Karolina Marzantowicz, IBM
Ubezpieczenia cyber
  
Jak stworzyć ISMS? - Michał Molęda, Leadenhall
HR
  
Rynek pracownika? - Piotr Mazurkiewicz, Ilona Szymańska,
      HRK
Okiem Językoznawcy
   Jak mówić o obowiązku – Radosław Pawelec, UW
Felieton
  Świat bez ubezpieczycieli? – Paweł Sikora 

Rozkładówki

  
Ubezpieczyciele wzajemni w Europie w 2015 r.
   Bezpieczeństwo drogowe w Polsce
 

 


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.