Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2015 >> 02 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Luty 2015

Zobacz numer poprzedni następny


 


 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Segmentacja

Wiedza o kliencie jest coraz cenniejsza. Ubezpieczyciele chcieliby wiedzieć, jakie są ich potrzeby produktowe, preferencje dotyczące kanałów dystrybucji  itd. Wszak, jak pisze Marcin Tatarata z PZU na s. 5, przeciętny klient nie istnieje. A w opisie portfela klientów pomaga segmentacja, która grupuje klientów podobnych demograficznie, ze względu na postawę wobec ubezpieczeń i kupowane produkty. Wiedza ta może być wykorzystywana m.in. przy rozwoju produktów, kampaniach sprzedażowych. Jednak, aby wdrożenie segmentacji przyniosło pożądane efekty, firma musi jasno określić jej cel. Piotr Kondratowicz z KPMG na s. 7 wskazuje, jakie to mogą być cele i jak cały proces powinien być przeprowadzony w całej organizacji. Jedną z grup klientów, pożądaną przez ubezpieczycieli, są małe i średnie firmy. Jednak w zasadzie każda z firm ubezpieczeniowych inaczej definiuje klienta z obszaru MSP. Co więcej, jak podkreśla Agnieszka Włodarska-Poloczek z Allianz na s. 9, w ramach każdej z firm można postawić granicę dla MSP gdzie indziej, biorąc pod uwagę kolejne elementy takie jak poziom reasekuracji, aktywność różnych kanałów dystrybucji, strategię rozwoju produktów. Segmentację klientów przeprowadzają nie tylko ubezpieczyciele. Również brokerzy dzielą klientów np. na strategicznych i korporacyjnych, o czym pisze Sebastian Błaszkiewicz z FST-Management na s. 11. Podział pozwala nie tylko na lepsze poznanie klientów, ale również na właściwe zorganizowanie działalności operacyjnej samej firmy brokerskiej, m.in. zapewnienie określonej liczby pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami.

W lutowym numerze „Miesięcznika Ubezpieczeniowego” piszemy również o ubezpieczeniach w formule ryzyk nazwanych oraz all risks. O zaletach i wadach każdej z tych formuł piszą zarówno ubezpieczyciele, jak i brokerzy.


Eliza Kosicka



 








 




 







KLIENT - SEGMENTACJA
(temat miesiąca)
  
Klient w centrum uwagi - Marcin Tatarata, PZU
   Segmentacja - kiedy i jak - Piotr Kondratowicz, KPMG

   MSP - czyli co? - Agnieszka Włodarska-Poloczek, Allianz

   Segmenty u brokera - Sebastian Błaszkiewicz, FST-Management

All risks i ryzyka nazwane

   Od prawie wszystkich ryzyk - Tomasz Szejnoch, Gothaer

   Nieoczywisty wybór - Rafał Klepuszewski, Liberty

   All risks - najlepszy? - Anna Żyła, Marcin Biskup, Biskup & Joks Brokers

   Ciężar dowodu - Paweł Stykowski, InterRisk

Prawo

   Założenia pod lupą - Cezary Chułek, Czublun Trębicki

Orzecznictwo

   Być gospodarzem procesu - Monika Borowiecka-Paczkowska, MBP

IT

   Wytyczne IT - kto gotowy? - Artur Józefiak, Accenture

Zarządzanie zmianą

   Make-up czyli face-lifting - Andrzej Śmiech, Śmiech & Partners

Przestępczość ubezpieczeniowa

   Sprawcy (dobrze) zorganizowani - Piotr Majewski, WSB

Perspektywa klienta

   Bezszkodowy klient? - Wojciech Dzięcioł

Ubezpieczenia OC

   Ryzyko naruszenia prywatności - Michał Molęda, Leadenhall

Okiem brokera

   Ubezpieczenie a ustawa kominowa - Piotr Rapusta, Akma-Brokers

HR

   Analiza potrzeb... ubezpieczyciela - Karolina Korzeniewska, Antal Banking & Insurance

UFK

   Opłaty likwidacyjne - Wojciech Mojżuk, KPMG

Solvency II

   Rachunkowość zarządcza a SII - Katarzyna Kędziora, Audit&Consulting services

Ubezpieczenia zdrowotne

   Sieć placówek - medycznych, cz. 1 - Witold Paweł Kalbarczyk

Okiem językoznawcy

   Nazwane i nienazwane - Radosław Pawelec, UW

Felieton

  
Sieci zarzucono - Paweł Sikora

Rozkładówki

   Ubezpieczenia w Europie w 2013 r.

   Klęski żywiołowe w 2014 r.


   

Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.