Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2013 >> 04 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Kwiecień 2013

Zobacz numer poprzedni i następny



 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Produkt



Niektórym wydaje się, że wszystkie produkty ubezpieczeniowe są do siebie podobne. Że w zasadzie wszyscy od siebie kopiują. Pewnie po części jest to prawda. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. I wtedy okazuje się, że tworzenie produktu ubezpieczeniowego nie jest prostą sprawą. Szczególnie wiedzą o tym prawnicy ubezpieczycieli. Można na rynku usłyszeć głosy, iż w związku z dużą aktywnością UOKiK-u i ryzykiem klauzul abuzywnych, nikt nie chce być odpowiedzialny za OWU. Paweł Stykowski i Aleksandra Budnicka z CMS Cameron McKenna na s. 5 wskazują najważniejsze przepisy, które wyznaczają, jakie elementy powinny być zawarte w OWU. Podkreślają m.in. kwestię transparentności wzorca oraz niedozwolonych postanowień umownych.
Produkt to jednak nie tylko suche zapisy. Nawet najlepiej przygotowany produkt od strony prawnej nie ma sensu, jeśli się nie sprzeda. Dlatego, jak pisze Robert Szywalski na s. 7, przy tworzeniu produktu należy słuchać głosu potencjalnego nabywcy. Tu niebagatelną rolę mogą odegrać głosy agentów ubezpieczeniowych. Jak w praktyce wyglądają prace nad zmianą produktów – odpowiednio komunikacyjnych i dla małych i średnich przedsiębiorstw – opisują Lidia Alagierska z Uniqi na s. 10 oraz Damian Andruszkiewicz z Compensy na s. 14.
Wyzwaniem dla ubezpieczycieli jest właśnie segment MSP. Coraz częściej tacy klienci potrzebują czegoś więcej niż standardowy pakiet ubezpieczeniowy. O tym, że zawarcie ubezpieczenia OC, może okazać się pewnym problemem, piszą Anna Żyła i Marcin Biskup z Biskup & Joks Brokers.  Małe i średnie firmy coraz częściej też są obiektem zainteresowania ubezpieczycieli należności. Jacek Krzemień z Coface na s. 16 wymienia korzyści płynące dla MiŚ-iów z ubezpieczeń kredytu kupieckiego.
 Zapraszamy także do nowego cyklu poświęconego konfliktom w sieciach sprzedaży. Tomasz Gaj z Risk Partner na s. 20 rozpoczyna od trudnego tematu – wyłączności pośrednika.



Eliza Kosicka









 






 

 


  

Dział kadr
   
Konsekwentne zmiany – Eliza Kosicka
Produkty
(temat miesiąca)

   Pisanie OWU – teoria i praktyka – Paweł Stykowski,

   Aleksandra Budnicka, CMS Cameron McKenna
   Agent, skarbnica wiedzy – Robert Szywalski, Coris Lex Services
   Zmiany w komunikacji – Lidia Alagierska, Uniqa
MiŚ
   Ubezpieczenie OC a PKD – Anna Żyła, Marcin Biskup, Biskup & Joks Brokers
   Budowa produktu – Damian Andruszkiewicz, Compensa
   Ochrona należności – Jacek Krzemień, Coface
   Zróżnicowany klient – Andrzej Twardowski, Inter
Konflikty w sieciach
   Wyłączność pośrednika – Tomasz Gaj, Risk Partner
Doświadczenia brokera
   Sytuacja Pań Zoś – Marcin Kowalski, Mercer Marsh Benefits
Wizerunek
   Wojna cenowa niszczy rynek – Mikołaj Skorupski, Good Message
Odnawialne źródła energii
   Technologie biomasy – Jacek Chabros, Allianz
Ubezpieczenia OC
   Szkoda w łańcuchu dostaw – Michał Molęda, GrECo
   Proces budowlany – Agata Dudek, Gothaer
Spory i procesy
   Ubezpieczyciel w procesie, cz. 1 – Marek Opiela, Dittmajer i Wspólnicy
Prawo
   Zawiłości ubezpieczeń OC – Przemysław Stopnicki, Piotr Czublun, Czublun Trębicki
   Jakie zmiany szykuje UE? – Łukasz Szczepaniak, Genworth Financial
   VAT a odszkodowanie z AC – Katarzyna Ludwichowska-Redo, UMK
Podatki
   Niedostateczna kapitalizacja – Paweł Domagała, Michał Malczewski, KPMG
Ubezpieczenia zdrowotne
   Krótki kurs zarządzania, cz. 7 – Witold Paweł Kalbarczyk
Okiem językoznawcy
   Nawiasy – Radosław Pawelec, UW
Felieton
   Cena czyni cuda – Paweł Sikora
Rozkładówki
   Rynek ubezpieczeń 2012r.

   Ściągawka z OC komunikacyjnego, cz. 4



Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.