Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2013 >> 03 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Marzec 2013

Zobacz numer poprzedni i następny



 

Zamów:

Ten numer

Prenumeratę


Złe wiadomości



Negatywne wiadomości rozchodzą się z błyskawicznie. Wiedzą o tym dobrze ubezpieczyciele. Opóźnienie w likwidacji szkody, wypłacona kwota niższa niż oczekiwał tego klient, a już nie daj Boże odmowa wypłaty – klienci z pewnością podzielą się taką informacją z rodziną, znajomymi... Chętnie też opiszą sprawę w internecie, przekażą ją gazecie (już nie tylko lokalnej), czy zainteresują znaną telewizję. Ubezpieczyciel przeważnie jest tym złym. A na dyskusję merytoryczną nie ma już w zasadzie miejsca. Paweł Wróbel z Generali na s. 12 wskazuje, iż problemy wizerunkowe branży powstają głównie z nagłaśniania trudnych sytuacji pojedynczych klientów, które są wynikiem błędnej interpretacji lub też niezrozumienia umowy zawartej z ubezpieczycielem. Jednak wydaje się, że to nie tylko kwestia samych klientów. Aleksandra Leszczyńska z Axy na s. 14, przytaczając wnioski z raportu Geneva Association, podkreśla stwierdzenie, że branża ubezpieczeniowa ma tendencję do zaniedbywania swojego wizerunku. Dlatego też potrzebne są działania samych ubezpieczycieli. O pomysłach Polskiej Izby Ubezpieczeń w tym zakresie pisze Marcin Tarczyński na s. 10. Jednym z nich jest dostarczanie dziennikarzom bieżących informacji, raportów, analiz, które pokazywałyby rolę ubezpieczeń w Polsce. Może warto byłoby też popracować nad samym językiem komunikacji, któremu swój artykuł na s. 5 poświęcają Hubert Kostrzyński i Marek Wilhelmi.
Rynek ubezpieczeń obserwuje też to, co dzieje się z projektem dyrektywy IMD 2. Choć, jak piszą eksperci z CMS Cameron McKenna na s. 23, do ostatecznej wersji jeszcze dość daleka droga, to jednak dyskusja o konsekwencjach projektowanych przepisów trwa. Marcin Kawiński na s. 29 pokazuje zaś polski kontekst zmian w pośrednictwie.
Na koniec zachęcamy do przeczytania działu poświęconego zmianom właścicielskim. Warto przypomnieć sobie, jakie obowiązki wobec KNF wiążą się z nabyciem akcji zakładu ubezpieczeń (artykuł Hogan Lovells na s. 20), a także co powinno obejmować due diligence (eksperci Deloitte na s. 16).



Eliza Kosicka









 






 

 


Dział kadr
   Nacisk na sprzedaż - Eliza Kosicka
PR i marketing
(temat miesiąca)

  
Wieża Babel – Hubert Kostrzyński, Marek Wilhelmi, EFF Polska
   Czas na fakty – Mikołaj Skorupski, Good Message
   Przejąć inicjatywę – Marcin Tarczyński, PIU
   Wizerunek: ubezpieczony – Paweł Wróbel, Generali
   Walka o wizerunek – Aleksandra Leszczyńska, Axa
Zmiany właścicielskie
   Due diligence – Hubert Żółw, Michał Chyła, Jakub Garszyński,

   Katarzyna Sermanowicz-Giza, Mariusz Słowikowski, Deloitte
   Nabycie akcji a zawiadomienie KNF – Maryla Surowiec, Anna Tarasiuk-Flodrowska,

   Hogan Lovells
IMD 2
   IMD 2 w przebudowie – Małgorzata Surdek, Paweł Stykowski, CMS Cameron McKenna
   Sprawa polska – Marcin Kawiński, SGH
Ubezpieczenie inwestycyjne
   Klasyfikacja produktów – Witold Florczak, KPMG
   Coraz więcej funduszy – Anna Zalewska, Analizy Online
Podatki
   Korekty w podatku dochodowym – Michał Malczewski, Paweł Domagała, KPMG
Prawo
   Rejestr klauzul a konstytucja – Przemysław Stopnicki, Piotr Czublun, Czublun Trębicki
Odnawialne źródła energii
   Spalarnie odpadów – Cezary Falkowski, Tomasz Kukuła, Allianz
Wyłudzenia
   Wartość jakości danych – Michał Rączy, Ernst & Young
Ubezpieczenia OC
   Gmina a członkowie OSP – Maria Tomaszewska-Pestka, LabRisk
Ubezpieczenia zdrowotne
   Krótki kurs zarządzania, cz. 6 – Witold Paweł Kalbarczyk
   UE a rozwój ubezpieczeń – Marzena Bandurewicz, Inter Partner Assistance
Okiem językoznawcy
   Cudzysłów – Radosław Pawelec, UW

Felieton

   Prawo swoje, a życie swoje – Paweł Sikora
Rozkładówki
   Ubezpieczenia w Europie w 2011 r.
   Ściągawka z OC komunikacyjnego, cz. 3
     



Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.