Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2017 >> 11 

 Mapa strony


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Listopad 2017

Zobacz numer poprzedni


 


Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



Docieranie do klienta



Firmy przywiązują dużą wagę do swojej marki i stojących za nią wartości. Część z nich przepisu na sukces upatruje w działaniu pod kilkoma brandami. Racje stojące za taką decyzją przedstawiają z perspektywy Compensy i Benefii Artur Borowiński, a z perspektywy Generali i Proamy Adam Malinowski (s. 7). Z dużo mniejszą atencją do marek ubezpieczycieli podchodzą natomiast klienci. Dla nich, przynajmniej w zakresie najbardziej popularnego OC ppm, liczy się głównie cena – stwierdzają eksperci z mfind na s. 14. Ubezpieczyciele szukają jednak swoich pomysłów na komunikację i wyróżników, pozwalających zagościć w świadomości klienta, o czym na s. 8 pisze Małgorzata Nycz z Nationale-Nederlanden. Tyle że – jak przekonuje Agnieszka Błoch, Unilink (s. 12) – nawet najlepsza kampania budująca wizerunek marki nie zastąpi jakości świadczonych usług. I to zarówno w relacjach z klientami, jak i z pośrednikami, co potwierdzają obserwacje Andrzeja Adamczyka, prezesa Bezpieczny.pl (s. 10).
Jedną z dróg prowadzących do serca pośrednika jest prowizja. Warto się jednak przyjrzeć zasadom wynagradzania dystrybutorów w kontekście projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, do czego zachęca Jakub Nawracała na s. 15. Implementacja IDD to również nowe zasady związane z przekazywaniem informacji przedkontraktowej, o czym w artykule Marka Prętkiego (WKB) na s. 18. Wiele emocji budzi także RODO. Różne aspekty rozporządzenia rozpatrują Radosław Nożykowski i Maria Tarasińska (Baker McKenzie), dr Paweł Litwiński (Barta Litwiński) i Andrzej Załęski (BMSP) na s. 20–29. Regulacje z poziomu unijnego nie powinny nam jednak przesłonić zmian w przepisach krajowych. O ułatwieniach płynących z nowelizacji k.p.a na s. 32 piszą Anna Tarasiuk i Bartosz Wojno z kancelarii Filipska Tarasiuk. Bartosz Romanowski i Kamila Mróz (Hogan Lovells) pochylają się zaś nad instytucją spółki celowej (s. 30). W tym numerze kwestiom prawnym oddaliśmy niemało miejsca, wszak ignorantia iuris nocet.


Ida Krzemińska-Albrycht




 










 




 


Dział Kadr
   Prawne akcenty –
      Ida Krzemińska-Albrycht
W mojej opinii
 
  Prościej i wygodniej - Adam Uszpolewicz, Aviva
MARKA, JAKOŚĆ W DYSTRYBUCJI
(temat miesiąca)
   Marka niejedno ma imię - Artur Borowiński, Compensa,
      Adam Malinowski,Generali
   Komunikacja - Małgorzata Nycz, Nationale-Nederlanden
   Markowa jakość czy jakość marki? - Andrzej Adamczyk,
      Bezpieczny.pl
   Oko na marki - Agnieszka Błoch, Unilink
   Liczy się cena, nie marka - Aleksandra Gruszczyńska,
      Bartosz Salwiński, mfind.pl
Prawo

  Wynagrodzenie w dystrybucji, cz. 1 - Jakub Nawracała,

   Informacja przedkontraktowa - Marek Prętki,

      Knacelaria WKB,

   Polska implementacja RODO - Radosław Nożykowski,

      Maria Tarasińska, Kancelaria Baker McKenzie

   Certyfikacja w RODO - Paweł Litwiński,

      Kancelaria Barta-Litwiński

   Dane wrażliwe - Andrzej Załęski, Kancelaria BMSP

   Spółka celowa - Bartosz Romanowski, Kamila Mróz,

      Hogan Lovells

   O karach i ułatwieniach w k.p.a. - Anna Tarasiuk,

      Bartosz Wojno, Kancelaria Filipska Tarasiuk

Szkody

   Przewoźnik kolejowy i pasażer - Rafał Łagowski,

      Willis Towers Watson

Rachunkowość

   PAA - kusząca alternatywa - Jacek Wiśniewski,

      Adam Pasternak-Winiarski, Małgorzata Smoleńska,

      Deloitte

IT

   AUTOnomicznie - Piotr Pastuszka,Sollers Consulting

Ubezpieczenia Należności

   Ubezpieczenia należności filarem MŚP -

      Paweł Szczepankowski, Atradius

Cyberubezpieczenia

   Cyberubezpieczenia a BCM - Michał Molęda, Leadenhall

Zarządzanie zmianą

   Kryzys - szansa na przebudzenie czy gwóźdź do trumny,

      Andrzej Śmiech, Śmiech&Partners

HR

   Elastyczny czas pracy - skuteczny motywator? - Magda Lewy,

      HRK

Okiem Językoznawcy

   Uznawać i uważać - Radosław Pawelec, UW

Felieton

   Bunt na pokładzie! - Paweł Sikora

Rozkładówki

   Ubezpieczenia na świecie w 2016 r.

   Ubezpieczenia w Europie w 2016 r.


 
 

 


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.