Miesięcznik Ubezpieczeniowy


Miesięcznik Ubezpieczeniowy >> Archiwum >> Rocznik 2017 >> 10 

 Mapa strony

Zamówienie 

 


Miesięcznik Ubezpieczeniowy
Październik 2017

Zobacz numer poprzedni


 


Zamów:

Ten numer

Prenumeratę



Cel: klient



Ubezpieczeń na życie się nie kupuje, tylko się je sprzedaje. Warto zadać sobie pytanie, kim jest docelowy klient dla tego typu produktów. Adam Uszpolewicz, prezes Avivy, na s. 6, wskazuje, że klient w ubezpieczeniach na życie jest w zasadzie taki sam jak 20 lat temu. To osoby o podobnych cechach, obawach i w podobnych momentach zawierające umowy ubezpieczenia. Ubezpieczyciele szukają sposobów, aby dotrzeć do klientów. Jarosław Bartkiewicz, prezes Prudential, na s. 7 pokazuje, jak jego firma próbuje to robić. Według Artura Kijonki, prezesa OVB, klient w ubezpieczeniach na życie zazwyczaj nie wie, czego potrzebuje. Uświadomienie jego potrzeb jest zadaniem dla pośrednika. Czym jest dobrze zrobiona analiza potrzeb można przeczytać na s. 9. Wreszcie warto spojrzeć na wyniki finansowe działu I, które analizuje Grzegorz Kaliszuk z Allianz na s. 11. Dział I wciąż czeka na pobudzenie.
Drugi temat główny „Miesięcznika Ubezpieczeniowego” poświęcamy przestępczości ubezpieczeniowej. Według Pawła Mirowskiego z Uniqi (s. 16), ubezpieczyciele powinni edukować pracowników oraz współpracowników w zakresie zwalczania przestępczości ubezpieczeniowej, a także nie rezygnować z zgłaszania organom ścigania podejrzeń o popełnieniu przestępstwa ubezpieczeniowego. A metod na wyłudzenia jest wiele. Dr Piotr Majewski na s. 18 opisuje schematy wyłudzeń, które bazują na wykorzystaniu cudzej tożsamości lub stworzeniu nowej, zupełnie fikcyjnej. O metodach analitycznych pozwalających identyfikować fraudy piszą eksperci z Accenture  na s. 14, a przedstawiciele CrashData na s. 22 o dowodach elektronicznych zgromadzonych w pojazdach. Ale walka z wyłudzeniami powinna przesuwać się już na etap sprzedaży sprzedaży ubezpieczenia. Tom Gardiner na s. 20 opowiada o doświadczeniach Avivy w Wielkiej Brytanii w wykrywaniu fraudów. Wszak walka z wyłudzeniami to również obrona uczciwych klientów.




Eliza Kosicka




 










 




 


Dział Kadr
   Pożegnanie z zarządami –
      Ida Krzemińska-Albrycht
W mojej opinii
 
  Za pięć lat będziemy zupełnie inni -
      Roman Pałac, PZU Życie
KLIENT ŻYCIOWY
(temat miesiąca)
   Klient nasz powszedni - Adam Uszpolewicz, Aviva
   Życie toczy się dalej - Jarosław Bartkiewicz, Prudential
   Wszystko zaczyna się od analizy - Artur Kijonka, OVB
   W "życiu" potrzeba wigoru - Grzegorz Kaliszuk, Allianz
Przestępczość
  
4-krotne zwiększenie wykrywalności -
      Łukasz Marczyk, Łukasz Michalczyk, Accenture
   Kto przeciwdziała? - Paweł Mirowski, Uniqa
   Kim jesteś kliencie? - Piotr Majewski,
      Wyższa Szkoła Bankowości
   Lepiej zapobiegać niż wykrywać - Tom Gardiner, Aviva
   Komputer na 4 kołach - Michał Krzemiński,
      Patrycja Iwańska, Crash Data
Rachunkowość
   Transition w IFRS 17 - Marcin Piskorski,
      Adam Pasternak-Winiarski, Deloitte
Podatki
  
Polski ubezpieczyciel w USA i Kanadzie - Joanna Ołowska,
      KPMG
   VAT w pośrednictwie - nowe rozdanie? - Maciej Dybaś, PwC
Prawo
  
PRIIP - ku uproszczeniu - Jerzy Kryk, Piotr Wrzesiński, PIU
   Accountability według RODO - Andrzej Załęski,
      Kancelaria BMSP
Ustawa o dystrybucji
  
Na cudzy rachunek - Anna Tarasiuk, Bartosz Wojno,
      Kancelaria Filipska-Tarasiuk
Szkody
  
Czy warto monitorować? - Sergiusz Szarata, WTW
IT
  
InsurTech może pomóc ubezpieczycielom.
      Lub ich zniszczyć - Marcin Pluta, Konrad Komorowski,
      Sollers Consulting
HR
  
Kariera w ubezpieczeniach - Magdalena Lewy, Joanna Wyrębowska,
      HRK
Zarządzanie zmianą
   Przywództwo 3.0 - Andrzej Śmiech,
      Śmiech&Partners
Okiem Językoznawcy
   Spójniki nieciągłe – Radosław Pawelec, UW
Felieton
  Żałuję, że się urodziłem! – Paweł Sikora 

Rozkładówki

  
Rynek ubezpieczeń na życie po I połowie 2017 r.
   Rynek ubezpieczeń majątkowych po I połowie 2017 r.
 

 


Zobacz również:

Dziennik Ubezpieczeniowy


Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.